دستگاه پایش ماشین آلات دوار با استفاده از اندازه گیری ارتعاشات

مهندس مجید منوچهری، رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از شرکت بهینه‌پرداز آرمان  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا گفت: امروزه استفاده از شیوه‌های نوین تعمیراتی و ارایه راه کارهای مطلوب برای به حداقل رساندن  تغییرات از مشکلات مهم صنایع محسوب می شود در این راستا، پایش ارتعاشی و استفاده از سامانه‌های محافظتی با توجه به قابلیت کشف عیوب ماشین آلات دوار از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: دستگاه پایش ماشین آلات دوار با استفاده از اندازه گیری ارتعاشات، ساخته شده است که قابلیت اصلی اندازه گیری مقادیر ارتعاشی و پایش بخش‌های مختلف ماشین آلات دوار را دارد و به لحاظ عملکرد و تاثیر گذاری نقش به سزایی در فرایند تعمیرات و نگهداری صنایع ایفا می‌کند.وی عنوان کرد: سخت افزار این دستگاه شامل پنج نوع کارت مختلف(tachometer،multifunction,supply power،vibration، gateway)  است.

منوچهری درباره مشخصات هر یکی از این کارت‌ها گفت: کارت Gateway به منظور تنظیمات اصلی تمامی کارت‌های موجود در این دستگاه استفاده شده و وظایف دیگری نظیر برقراری پروتکل‌های متداول صنعتی نیز از طریق این کارت انجام می‌شود.

برگزیده رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی بیان کرد: اصلی ترین کارت، کارت ارتعاشی است که با قابلیت پایش چهار کاناله به صورت همزمان روی هر کارت، مشاهده و مقادیر ارتعاشی را با امکان تعیین محدوده‌های هشدار و خاموشی برای کاربران فراهم می سازد.

وی اظهار کرد: کارت سوم با قابلیت پایش مقادیر جانبی نظیر دما و فشار و کارت Tachometer برای قرائت دوار را انجام می دهد. در نهایت کارت Power به منظور تغذیه برق مورد نیاز  دستگاه و سایر ورودی‌ها به آن متصل می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا