ثبت نخستین تصویر از نروژ توسط ماهواره جدید اروپا

 این ماهواره پس از پرتاب، عملیات اولیه خود را در زمان رکوردشکن انجام داد که به سازمان فضایی اروپا اجازه داد کار روشن کردن ابزار آن را آغاز کرده و در ابتدا ابزار رنگی اقیانوس و زمین OLCI را اجرایی کنند.

این ابزار نخستین تصویر خود را در روز 29 فوریه (10 اسفند) در ساعت 14:09 دقیقه به وقت گرینویچ و نزدیک به 13 روز پس از پرتاب به فضا ثبت کرد. نخستین تصویر این ماهواره به نمایش سوالبارد در نروژ در زمان گذر شبانه‌روزی آن می‌پردازد. Sentinel-3A در روزهای آغازین عملیات خود همچنین تصاویری از کالیفرنیا و همچنین اسپانیا، پرتغال، تنگه جبل‌الطارق و آفریقای شمالی را ثبت کرد.

این ماهواره اروپایی یکی از پیچیده‌ترین ماهواره‌های پروژه کوپرنیک است. فضاپیمای مذکور علاوه بر ثبت تصاویر زیبا از زمین، همچنین حاوی ابزار رصدگر زمین است که برای نظارت بر تغییرات محیطی بویژه در اقیانوس‌ها طراحی شده‌اند.

اگرچه Sentinel-3A بر سنجش‌های اقیانوسی تمرکز دارد اما می‌تواند سنجش‌های زمینی و جوی را نیز انجام دهد. داده‌ها بصورت بلادرنگ انتقال می‌یابند که این امر به دانشمندان اجازه می‌دهد از آن‌ها برای پیش‌بینی شرایط آب‌وهوایی و اقیانوسی بهره ببرند.به گزارش ایسنا، این دستگاه همچنین می‌تواند پوشش گیاهی، شرایط محصول و سطوح آب داخلی را اندازه‌گیری کند. ماهواره مذکور داده‌های خود را به خدمات نظارت بر محیط دریایی کوپرنیک و همچنین ابزار جهانی خدمات خاکی کوپرنیک ارسال خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا