ویژگی های فنی راکت ماهواره بر جدید آنگارا + اینفوگرافی

راکت فضاپیمای Angara-A5 بزرگترین راکت فضاپیمای ساخته شده توسط روسیه است .  سازمان فضائی روسیه در نظر دارد راکت های فضاپیمای آنگارا را به تدریج جایگزین راکت های نسل قدیمی پروتون کرده و ماموریت های جدید خود را با این راکت ها انجام دهد . راکت فضاپیمای آنگارا توسط مرکز پژوهشی و تولیدات فضائی ایالتی Khrunichev طراحی و ساخته شده است . این شرکت همچنین طراح و سازنده راکت های پروتون بوده و تجربیات ارزشمندی در زمینه ساخت و تولید راکت های فضاپیما در اختیار دارد . مسئولان سازمان فضائی روسیه امیدوارند با توجه به توانائی های راکت فضاپیمای جدید آنگارا ، سهم قابل توجهی در انتقال مامواره های سراسر جهان را به مدار زمین به خود اختصاص دهند .

از سوی دیگر پیش از این   در گزارش های خبری اعلام شده بود در پی اتمام مراحل طراحی و ساخت راکت های نسل جدید آنگارا ، سازمان فضائی روسیه دیگر قصد استفاده از راکت های ماهواره بر زنیت را که توسط اوکراین ساخته می شوند نداشته و راکت های آنگارا را جایگزین این راکت ها کرده است .

ایگور بورنکف Igor Burenkov سخنگوی سازمان فضائی روسیه اعلام کرد : " صنایع فضائی روسیه عملیات طراحی و ساخت راکت های فضا پیمای پیشرفته و مدرن آنگارا را که قادر به انجام هر گونه عملیات فضائی و انتقال انواع ماهواره ها به مدار است ، با موفقیت به پایان رسانده اند. "

 

 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا