ارتباط آلودگی هوا و ریسک زایمان زودرس زنان مبتلا به آسم

 قرارگیری کوتاه مدت و بلندمدت در معرض آلودگی ناشی از وسایل نقلیه با ریسک بالای زایمان زودرس در زنان مبتلا به آسم همراه است.طبق مطالعه جدید محققان آمریکایی، این خطر بخصوص زمانی بیشتر است که زنان دقیقا قبل از بارداری، در اوایل بارداری و در شش هفته آخر بارداری در معرض آلاینده ها قرار گیرند. تولد زودهنگام به زایمان قبل از هفته ۳۷ بارداری گفته می شود.

«پائولین مندولا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد که آلودگی هوا ریسک تولد زودهنگام را در زنان مبتلا به آسم افزایش می دهد.»

این مطالعه شامل داده های حاصل از بیش از ۲۲۳ هزار تولد تک قلو بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ در ۱۹ بیمارستان مختلف بود. محققان همچنین داده های مربوط به کیفیت هوا در مناطق اطراف بیمارستان را هم بررسی کردند. آنها همچنین شش نوع آلاینده، از جمله اکسید نیتروژن و مونوکسیدکربن را اندازه گیری کردند.

طبق این مطالعه، افزایش قرارگیری در معرض اکسید نیتروژن در سه ماه قبل از بارداری با ریسک بالاتر زایمان زودرس مرتبط بود. افزایش این ریسک در زنان مبتلا به آسم به مراتب بیشتر از زنان دیگر بود.

به گزارش مهر، به گفته محققان، قرارگیری در معرض آلودگی هوا در ماه های اولیه موجب بروز التهاب یا سایر فشارهای درونی می شود. این مشکلات بر روند رشد جنین تاثیر گذاشته و منجر به زایمان زودهنگام می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا