گزارش تصویری از جدیدترین روبات های خانگی

در این میان چند شرکت علاوه بر محصولات ذکر شده با معرفی روبات ها یی در این نمایشگاه توجه علاقه مندان را به خود جلب کردند . هدف از ارائه این محصولات تغییر زندگی انسان در ابعادی جدید به وسیله معرفی فن آوری و تجهیزاتی مدرن و در نهایت ورود به عصر جدیدی از ارتباطات بوده است . یکی از روبات های بسیار مهم ارائه شده در این نمایشگاه ، ایجنت اکسپریا نام داشت. 

هدف از ارائه این محصولات تغییر زندگی انسان در ابعادی جدید به وسیله معرفی فن آوری و تجهیزاتی مدرن و در نهایت ورود به عصر جدیدی از ارتباطات بوده است .

شرکت سونی که پیش از این محصولات متعددی در زمینه های کنسول بازی و تلفن همراه به بازار عرضه کرده بود و در خط تولید اکسپریا نیز سابقه تولید گوشی هایی با کیفیت را در کارنامه دارد ، روبات جدید و هوشمندی با قابلیت تصویر سازی ، گفتار و حرکت طراحی ودر این نمایشگاه عرضه کرد .

دلیوری بوت یکی دیگر از روبات های خانگی بود که به تازگی از آن رو نمائی شده است. این روبات و مراحل پیش تولید آن که سال گذشته توسط دو نفر از طراحان برجسته در شرکت اسکایپ آغاز شده بود ، برای نخستین بار در این نمایشگاه معرفی شد . ربات مورد نظر همانند وسیله کوچک چرخداری است که قابلیت جا به جایی مواد غذایی و اقلام خریداری شده از مراکز خرید را به منزل دارد و به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور شاهد حضور این روبات ها در مراکز خرید و فروشگاه ها خواهیم بود .

پپر یا فلفل سیاه روبات مشهور دیگری است که در سال های گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده و در واقع این محصول هوشمند، روبات همدم کوچکی است که بانام فلفل شناخته شده و در حال حاضر در کشور ژاپن وارد بازارشده است . این ربات قابلیت تغییر رفتار خود در برابر انسان را دارد و احساسات انسانی را با توجه به حسگرها ی طراحی شده در اندام خود به طور کلی تشخیص داده و عکس العمل مقتضی از خود نشان می دهد .

 

 

نائو پسر عموی کوچک فلفل سیاه نیز از دیگر روبات های خانگی بود که در این نمایشگاه حضور داشت . این آخرین محصول و طراحی شرکت دبران فرانسه که مجموعه ای از حسگر ها ، دوربین ها و میکروفن را در خود جای داده همانند نمونه قبلی و هم خانواده خود روباتی تعاملی و اجتماعی تلقی می شود .

رولینگ بوت ،رباتی هوشمند با طراحی شرکت ال جی است که به عنوان ربات خانگی با قابلیت محافظت از خانه و برقراری امنیت طراحی شده است . این روبات ها همانند حیوانات خانگی ، محافظت از منزل را در زمان نبودن مالک خانه به عهده دارند و از طریق بلوتوث و Wi-fi با مالک منزل در ارتباط هستند .

منبع : Discovery

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا