مراسم بزرگداشت روز ملی و جهانی آب در یونسکو برگزار می شود

 به گزارش سیناپرس از کمیسیون ملی یونسکو، دکتر محمد رضا سعید آبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، مهندس دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، دکتر صراف زاده رئیس کرسی یونسکو در بازیافت آب و پوران درخشنده کارگردان سینما از جمله سخنرانان این برنامه هستند.این نشست در خصوص ترویج فرهنگ احترام به آب و جلب توجه جامعه به راهکارهای ساده ای که از طریق بازیافت آب، صرفه جویی در مصرف و بهره وری آب به دنبال دارد، تدارک دیده شده است.

در کنار این نشست نمایشگاهی از ایده ها و فعالیت های مرتبط با حوزه بازیافت آب در قالب طرح هایی متنوع برپا می شود.

 روز جهانی آب

روز جهانی آب مصادف با دوم فروردین هر سال (۲۲ مارس) از سوی سازمان ملل نام گذاری شده است. روز جهانی آب اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی، در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل رسما مطرح شد و در این کنفرانس از تمام کشورها خواسته شد این روز را به عنوان روز ترویج و آگاه سازی مردم در مورد آب اختصاص دهند.
 

 روز ملی آب

روز جهانی آب در دوم فروردین ماه هر سال در ایران مصادف با ایام تعطیلات نوروز است و عملا امکان بهره گیری زیادی از آن برای آگاه سازی مردم درباره آب وجود ندارد.این در حالی است که با مراجعه به تاریخ معلوم می شود که ایرانیان در گذشته روز سیزدهم اسفندماه هر سال را که ' نوروز آب ها ' نام داشته به کنار چشمه ها و رودها می رفتند و با برپا کردن مراسم خاصی، عطر و گلاب در آبها می افشاندند، بر همین اساس سیزدهم اسفندماه روز ملی آب در ایران نامگذاری شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا