آب تصفیه شده فاضلاب ها به صنایع تزریق می شود

علی محمد لطیفی درباره تصفیه آب فاضلاب های شهری، گفت: با هدف کاهش مصرف آب درکشورطرح بازیافت آب فاضلاب های شهری اجرایی خواهد شد ، در ابتدا این طرح به صورت پایلوت اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح برای نخستین بار به صورت پایلوت در نیروگاه شهید منتظری اصفهان اجرای می شود که در حال حاضر قراردهای اجرایی آن نیز منعقد شده است.
به گفته لطیفی، این طرح با تکنولوژی بالا و به روش بایوتکنولوژی اجرای می شود و چند سالی است که در کشورهای اروپایی با عنوان تکنولوژی یک چهارم در حال اجرا است.
وی افزود: علت نامگذاری این سیستم با نام یک چهارم این است که هزینه ها، حجم سیستم مورد استفاده و میزان مصرف انرژی به یک چهارم کاهش پیدا می کند و استفاده از آن صرفه اقتصادی بالایی دارد.
رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به تامین اعتبار اجرای این سیستم توسط صندوق ستاد توسعه زیست فناوری، گفت: پس اجرای طرح پایلوت بازیافت فاضلاب برای صنایع درنیروگاه شهید منتظری اصفهان و این طرح سپس درپارک فناوری پردیس اجرا می شود که در صورت مثبت بودن نتایج در بیشتر استان ها اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: درحال حاضر فاضلاب شهر پردیس برای پارک فناوری پردیس مشکل سازشده است که قرار است با اجرای همین سیستم نوین این مشکل را برطرف کنیم.
لطیفی اظهارکرد: اگر اجرای پایلوت این طرح، موفقیت آمیز باشد این پایلوت در سایراستان ها نیز اجرا می شود تا سهم صنعت از منابع آبی که حدود دو درصد است را کاهش داده و با تصفیه آب فاضلاب ها، آن را در اختیار صنایع قرار دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا