همه مردم دنیا از گونه‌های گیاهی و جانوری حفاظت کنند

 بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد همزمان با «روز جهانی حیات‌وحش» از تمامی مردم جهان، دولت‌ها و سازمان‌ها درخواست کرد تا نقش خود را در حفظ تمامی گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی به خوبی ایفا کنند.

اقدامات جهانی برای حفظ حیات وحش نیروی محرکه رو به افزایش است. سال گذشته کشورهای عضو ملل متحد اهداف توسعه پایدار را تصویب کرده که شامل اقدامات ویژه برای پایان دادن به شکار غیرقانونی است. همچنین در مجمع عمومی این سازمان قطعنامه‌ای به تصویب رسید تا قاچاق غیرقانونی در حیات وحش به حداقل برسد.

به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد، برای حفظ این میراث طبیعی و مهم برای نسل‌های بعدی ضرورت دارد تا عاملان کلیدی در تمامی قاره‌ها و بخش‌ها به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

به گزارش ایسنا،برای مقابله با شکار و قاچاق غیرقانونی گونه‌های محافظت شده لازم است عرضه و تقاضای محصولات غیرقانونی حیات وحش با اتخاذ اهداف مورد توافق و شیوه‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل، از سال‌های دور جهان شاهد تصاویری دردناک از تلف شدن گسترده فیل‌ها برای تجارت عاج‌های آنها بوده و تلف کردن این گونه جانوری و قاچاق عاج آنها همچنان آمار بالایی دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا