تلاش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای تحقق اینترنت اشیاء ضروری است

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، برات قنبری در پنجمین نشست شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء (IoT) با بیان اینکه به دنبال انحصار نیستیم، افزود: حضور دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در این طرح لازم است ما بر لبه تکنولوژی حرکت می کنیم و قصد نداریم فعالیت خود را از صفر آغاز کنیم بلکه به دنبال استفاده از همه تجربه ها و ظرفیت های داخلی و خارجی هستیم.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های بین المللی در این زمینه را رصد می کنیم، اظهار کرد: اطلاع از فعالیت های گروه های مطالعاتی اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در این زمینه ضروری است.
قنبری با تشکر از مسئولین دانشگاه علم و صنعت برای انجام فعالیت های خوب در این زمینه، افزود: اینترنت اشیاء (IoT) علاوه بر حریم خصوصی ، حریم دولت ها را هم نشانه گرفته است .
وی هدف اصلی تشکیل این شورا را ارائه نقشه راه برای اجرای این طرح در کشور دانست و اظهار کرد: هر چه زودتر باید به یک تعریف و نقشه راه واحد برسیم و کار عملی را شروع کنیم.
در ادامه این جلسه محسن بوشهریان، مشاور اجرایی و استراتژی طرح اینترنت اشیاء تصریح کرد: سیاست بخش دولتی باید تهیه و آماده سازی زیرساخت ها برای ورود بخش خصوصی انجام شود.
وی اظهارکرد: بخش خصوصی به تنهایی توان رقابت با شرکت های خارجی را ندارد و کیفیت راه اندازی این طرح یکی از موارد مهم است که باید حاکمیت به آن توجه داشته باشد و پیش بینی های لازم در نظر گرفته شود.
بوشهریان ادامه داد: لازم است مجموع پتانسیل دانشی و پژوهشی کشور در این خصوص در شهر هوشمند سازماندهی شوند و تولیدات خود را تست و برای فعلان این بخش ارائه کنند.
در بخش دیگری از این جلسه دکتر حسن حداد پور رییس پژوهشگاه فضایی از آغاز پروژه ای در این پژوهشگاه برای کمک به رفع آلودگی هوا خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک نتایج این پروژه را برای اعضا بیان خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا