ارائه بیش از 50 ایده در رویداد نوآورانه فین تک

 این رویداد نوآورانه به منظور حمایت از ایده های نو در زمینه های بانکداری و پرداخت الکترونیکی برگزار می شود.
نرم افزارهای مبتنی بر تلفن همراه، طراحی نرم افزارهای خرید و فروش سهام، بازی های آنلاین در بخش خدمات مالی یا حتی ارائه سرویس های جدیدی مانند NFC و QR کد از جمله محصولاتی است که شرکت کنندگان، امکان طراحی و تولید آنها را در این رویداد علمی دارند.
این رویداد علمی 54 ساعته از فردا (12 اسفند) در دانشگاه خاتم آغاز بکار می کند و تا روز جمعه چهاردهم اسفندماه ادامه می یابد.
127 نفر از تهران و دیگر شهرها برای شرکت در این رویداد علمی ثبت نام کرده اند که به ارائه ایده و تولید محصولاتی در حوزه های بورس، بانکداری و پرداخت خرد خواهند پرداخت.
مصطفی نقی پورفر، عضو هیأت مدیره و مدیر مرکز نوآوری و فناوری یکی از شرکت های بخش خصوصی فعال در این زمینه در نشست خبری به اهداف برگزاری چنین رویدادی اشاره کرد و گفت: آموزش و ترویج فناوری در حوزه مالی و شناسایی تیم ها و استارت آپ ها در این حوزه از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد است.
به گفته وی، این رویداد در واقع از آغاز هفته جاری با برگزاری چهار کارگاه تخصصی و فنی کار خود را شروع کرده، اما افراد شرکت کننده در قالب 15 تا 20 تیم از فردا فعالیت اصلی خود را آغاز می کنند. طی این سه روز، چهار کارگاه جدی در حوزه کسب و کار برگزار و به شرکت کنندگان آموزش داده می شود که چطور می توانند یک کسب و کار موفق ایجاد کنند.
نقی پور اظهار کرد: میزان نوآورانه بودن ایده، مدل درآمدزایی کسب و کار و فعالیت تیمی افراد، سه عاملی است که می تواند ایده را به یک شرکت نوپای موفق تبدیل کند.
این رویداد فرصتی مناسب در اختیار نخبگان، صاحبان ایده و علاقمندان در بخش هایی مانند برنامه نویسی مبتنی بر وب، تلفن همراه و کسب و کارهای نوپا قرار می دهد تا ایده های خود را مطرح کنند و حمایت های لازم برای پیاده سازی آنها صورت گیرد.
فین تک (FinTech) یا فناوری مالی (Financial Technology) گونه ای از فناوری است که با بهره گیری از توان نرم افزاری و سخت افزاری به ارائه خدمات مالی نوآورانه می پردازد که امروزه استارت آپ های متعددی بر اساس آن شکل گرفته اند. 
اغلب موسسه های مالی در حال ورود به این حوزه هستند تا با حمایت از کسب و کارهای نوپای این حوزه، راه ورود خود به بخش هایی نظیر تلفن های همراه، پردازش ابری، امنیت و رگولاتوری را تسهیل کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا