از 23 طرح برگزیده در جشنواره بین‌المللی خوارزمی تقدیر می‌شود

 دکتر عبدالرضا صمیمی در نشست خبری امروز با اعلام این خبر افزود: بیست ونهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

وی شناسایی، معرفی و تقدیر از دانشمندان، پژوهشگران و فناوران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، ترویج فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و فراهم آوردن بستری مناسب برای همکاری‌های علمی و فناوری را از اهداف این جشنواره نام برد و اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان این جشنواره، 628 طرح در 16 گرایش به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

صمیمی با بیان این‌که از این تعداد طرح، 402 طرح داخلی و 226 طرح خارجی به این جشنواره ارسال شده است، اضافه کرد: 226 طرح خارجی از 44 کشور دنیا ارائه شده است.

وی، برق و کامپیوتر، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، صنایع شیمیایی، علوم و فناوری نانو، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، عمران، مکاترونیک،‌ صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، هنر و معماری و هوافضا را از جمله گرایش‌های این جشنواره نام برد.

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران خاطرنشان کرد: از میان طرح‌های ارسالی، 47 طرح به هیات داوران بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی ارسال شد که پس از بررسی و داوری، از این تعداد 11 طرح از بخش داخلی، 9 طرح از بخش خارجی و سه طرح از بخش ایرانیان مقیم خارج به عنوان برگزیدگان در این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، برگزیدگان بین‌المللی از کشورهای آمریکا، استرالیا، ژاپن، چین، تایوان، مکزیک و آلمان بوده و طرح‌های داخلی نیز بیشتر در حوزه‌ تحقیقات کاربردی بوده است.

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به نحوه حمایت از برگزیدگان این جشنواره، یادآور شد: علاوه بر صدور گواهینامه کسب رتبه در جشنواره همراه با تعیین میزان مشارکت برای برگزیدگان، این برگزیدگان به صندوق‌های حمایتی و بنگاه‌های اقتصادی نظیر صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برای تسهیل و فراهم کردن زمینه لازم جهت استفاده از تسهیلات مالی معرفی می‌شوند.

صمیمی، معرفی برگزیدگان به حامیان این جشنواره را از دیگر حمایت‌های تشویقی ذکر کرد و گفت: در این دوره از جشنواره علاوه بر 9 نهاد داخلی حامی، 14 نهاد بین‌المللی از جشنواره و برگزیدگان آن با اهدای جوایز نقدی و ارائه گواهینامه حمایت خود را اعلام کرده‌اند.

به گفته صمیمی، مرکز انتقال فناوری در آسیا و اقیانوسیه، کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار در جنوب، کمیته دائمی سازمان کنفرانس اسلامی در زمینه همکاری‌های علمی و فنی، سازمان همکاری‌های اقتصادی، موسسه فرهنگی اکو، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، مرکز بین‌المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک، مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری- اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند، آکادمی علوم کشورهای در حال توسعه، کمیسیون ملی یونسکو، دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، مجمع جهانی سازمان‌های تحقیقات صنعتی و فناوری و سازمان جهانی مالکیت فکری از جمله حامیان بین‌المللی این جشنواره است.

به گفته معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران جزئیات طرح‌های ارسالی به بیست و نهمین جشنواره خوارزمی به شرح ذیل است:

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا