نهادینه سازی اقتصاد مبتنی بر دانش نیازمند اراده ملی است

مسعود برومند، در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن به روند پرشتاب صنعت طی یک قرن گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه صنعت از ابتدای قرن بیستم تا نیمه آن به ترتیب شاهد پارادایم های تولید انبوه، تولید منعطف و تولید کارآفرین بودیم و در دهه ۹۰ میلادی بحث نوآوری به عنوان موتور توسعه صنعتی مطرح شد.

وی با بیان اینکه پارادایم های صنعتی در ظاهر ساده تر شده اند، خاطر نشان کرد: همانطور که صحبت از نوآوری و تبدیل ایده به محصول، امری ساده و بدیهی به نظر می رسد ولی در عمل و اجرا با مشکلات و تنگناهای فراوانی روبه رو است.

برومند ادامه داد: در فرآیند نوآوری و تولید محصولات صنعتی دانش بنیان طی سالهای اخیر برخی کشورها فقط بر یک حوزه خاص تمرکز کردند که تمرکز کشورهای ایرلند و هند بر حوزه فناوری اطلاعات IT از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه نهادینه سازی اقتصاد مبتنی بر دانش و نوآوری، یک عزم ملی می طلبد، تصریح کرد: برای اجرای این مهم، دانشگاه یا صنعت و سیستم بانکی سنتی، دیگر جوابگو نیست و علاوه بر آنها، فرهنگ و تفکر ملی ما نیز باید تغییر کند.

اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن در بخش های نمایشگاهی و ایده بازار به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  از ۱۰ اسفند گشایش یافته و تا ۱۲ اسفندماه ادامه خواهد داشت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا