گشایش کارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی با حضور مدرسان سازمان ملل

رئیس مرکز برنامه ریزی نظارت راهبردی سازمان فناوری و اطلاعات در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: این کارگاه سه روزه با حضور نمایندگان بیش از 65 دستگاه اجرایی امروز آغاز به کار کرد و تا 14 اسفند ماه ادامه دارد.

امیرحسین محب علی اظهار کرد: تعریف معیارهایی برای توسعه و ارزیابی خدمات الکترونیکی، هماهنگی برای بهبود خدمات الکترونیکی، بحث و بررسی در رابطه با ایجاد پنجره واحد به منظور بهبود ارائه خدمات و بررسی در رابطه با چگونگی بهبود رتبه ایران در شاخص توسعه دولت الکترونیک و شاخص مشارکت الکترونیک از جمله محورهای این کارگاه است.

وی اظهار کرد: ارزیابی موضوعاتی نظیر تقاضاها، نیازمندی ها، حوزه های اولویت دار، فناوری، محیط توانمندساز، ساختار نهاد راهبری، سطح تعامل میان دستگاهی و سایر جنبه های کلیدی دیگر برای دو طرف فراهم و زمینه ایجاد نقشه راهی برای فعالیت های کوتاه مدت و بلندمدت آتی در این کارگاه صورت می گیرد.

وی به جایگاه دولت الکترونیک ایران در مقایسه با سایر کشورها اشاره کرد و افزود: براساس آخرین ارزیابی سازمان ملل در مورد دولت الکترونیک در سال 2014 رتبه ایران در بین 194 کشور 105 است.

محب علی اظهار امیدواری کرد، با همکاری مناسب با سازمان ملل شاهد ارتقاء جایگاه کشور در حوزه دولت الکترونیک باشیم تا از این طریق خدمات مناسبی به مردم ارایه شود.

مجری نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد: سازمان فناوری و اطلاعات براساس وظائف محوله به دنبال ظرفیت سازی فنی کشور است تا شاهد بهبود جایگاه کشور در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان سازمان ملل براساس نقاط قوت و ضعف این کارگاه آموزشی اقدام به توصیه های لازم می کنند اظهار کرد: دستگاه های اجرایی پس از اطلاع از نقاط قوت و ضعف خود، باید اقدامات لازم را برای برطرف کردن آنها به عمل آورند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا