نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ و ابرخودروهایی که منتظرشان هستیم

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در این نمایشگاه حضور می‌یابند و شاهکارترین نوآوری‌هایشان را در طراحی و مهندسی به معرض نمایش می‌گذارند.

سال گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو شاهد رونمایی ابرخودروهایی مثل بنتلی EXP 10 Speed 6، فراری 488 GTB، «کوئنیگزگ ریگرا» (Koenigsegg Regera) و بوگاتی ویرون بودیم. نمایشگاه امسال هم صحنی هیجان‌انگیزتر از نمایشگاه پارسال خواهد داشت. خودروهایی که در این نمایشگاه معرفی خواهند شد، همه تاریخ‌ساز خواهند بود و علاقه‌مندان این صنعت انتظار زیادی برای آنها می‌کشند.

در ادامه می‌توانید نگاهی به لیست مورد انتظارترین خودروها داشته باشید:

بوگاتی کایرون (Bugatti Chiron)

بوگاتی کایرون

اگر بخواهیم نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۶ را در معرفی تنها یک خودرو خلاصه کنیم، بدون شک، آن چیزی نخواهد بود جز بوگاتی کایرون.

کایرون، مدل بعدی بوگاتی ویرون، است. ویرون به عنوان یک ابرخودروی شاخص و منحصر به فرد طوری طراحی شده که از هر نظر در بالاترین سطح باشد. اسب بخار آن یک عدد چهاررقمی است. موتور ویرون به ۱۶ سیلندر مجهز است، چهار توربوشارژر دارد. حداکثر سرعت خودرو به حدی زیاد است که می‌توان گفت سرعت آن یک سوم سرعت صوت است. طراحان ویرون عمدا، این دستگاه را به شکلی غیرمنطقی طراحی کرده‌اند. گویا که «فولکس واگن»، شرکت مادر این دستگاه با ساخت آن می‌خواهد به خودش جایزه‌ای دست‌نیافتنی به خاطر مهارتش در مهندسی بدهد.

اما ویرون، برخلاف آنچه در ابتدا تصور می شد، چندان هم دست‌نیافتنی نیست. با اینکه خودرو سوپر اسپورت ویرون، هنوز رکورد سریع‌ترین خودروی سوپر اسپورت شهری را دارد، اما اکثرا معتقدند که «هنسی ونوم GT» سریع‌تر از آن است. حالا، بوگاتی می‌خواهد با معرفی کایرون، ابرخودرویی به مراتب قدرتمندتر، ثابت کند که برترین است و به عمر همه‌ی ابرخودروها پایان دهد. کایرون موتوری به شکل W با ۱۲ سیلندر دارد و به چهار توربوشارژر است. ظرفیت این موتور هشت لیتر خواهد بود. مسوولان بوگاتی، موتور آن را قدرتمندترین در جهان معرفی کرده‌اند. اگر اینطور باشد، پس باید توان خروجی آن بیش از قدرت موتور خودروی «کوئنیگزگ ریگرا» باشد که ۱۵۰۰ اسب بخار، قدرت دارد.

آستون مارتین DB 11

آستون مارتین db11

در میان مدل‌های جدید شرکت آستون مارتین، مدلی که نشان DB را دارد، بلافاصله از یک خودروی لوکس خبر می‌دهد که بیشترین تاریخچه در پسش نهفته است؛ یعنی تاریخچه‌ی جیمز باند و مدل‌های مختلف خودروهای آستون مارتین DB. پس وقتی نام DB را می‌شنویم باید منتظر خبر بزرگی باشیم.

درباره‌ی جزییات DB11 هنوز اطلاعات زیادی وجود ندارد. فقط اینکه، قرار است این خودرو جایگزین مدل DB9 شود. از نام DB10 برای خودروی مفهومی «اسپکتر» (Spectre)، جدیدترین فیلم جیمز باند، استفاده شد. تنها یک مدل از این خودرو برای عموم به مزایده گذاشته شد. ظاهرا ظرفیت  موتور آستون مارتین DB 11 به اندازه‌ی ۵٫۲ لیتر است و موتور V شکلی با ۱۲ سیلندر و توربوشارژر دوقلو دارد.

لامبورگینی سنتناریو (Lamborghini Centenario)

نمایشگاه خودروی ژنو و لامبورگینی سنتناریو

فروچو لامبورگینی، بنیان‌گذار شرکت لامبورگینی، به مناسبت صدمین سالروز تولدش مدل سنتناریو را به نمایش خواهد گذاشت. قرار است تعداد بسیار محدودی از این خودرو ساخته شود. سرعت سنتناریو به طور سرسام‌آوری زیاد است. تعداد دستگاه‌هایی که از این مدل ساخته می‌شود، به قدری کم است که از هم‌اکنون همه‌ی آنها به فروش رفته‌اند؛ حتی قبل از این که رونمایی شود.

کوئنیگزگ ریگرا (Koenigsegg Regera)

کوئنیگسگ ریگرا

کوئنیگزگ، ابرخودروی سوئدی و یکی از ستاره‌های نمایشگاه ژنو پارسال، دوباره‌ به صحنه‌ی نمایشگاه بازگشته است. مسوولان این شرکت می‌گویند، از زمان رونمایی این خودرو در سال ۲۰۱۵، روی جدیدترین مدل آن، ۳۰۰۰ تغییر انجام شده است. با این حساب، کنجکاویم که بدانیم که با چه تغییراتی این طرح مفهومی به یک خودروی واقعی تبدیل شده است. کوئنیگزگ ادعا می‌کند که ریگرا یک مگاخودرو به حساب می‌آید و قدرت آن بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار است.

فراری GTC4LUSSO

160068-car-Ferrari_GTC4Lusso_side_r_high_LR.0

این خودرو اولین خودروی چهار سرنشین خانوادگی فراری به حساب می‌آید. مدل GTC4LUSSO نسخه‌ی بهتر شده‌ی FF است. فراری FF توان خروجی به اندازه‌ی ۶۶۰ اسب بخار دارد و سرعت آن در عرض ۳٫۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این در حالی است که سرعت GTC4Lusso ظرف تنها ۳٫۴ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در این خودروی خانوادگی از موتور ۱۲ سیلندر استفاده شده که ۶۹۰ اسب بخار قدرت دارد.

مازراتی لوانته (Maserati Levante)

مازراتی لوانته

شاید هیچ‌کس باور نمی‌کرد که خودروی SUV یا همان شاسی بلند مازراتی لوانته به واقعیت تبدیل شود. مازراتی در سال ۲۰۰۳، از طرح مفهومی «کوبانگ» (Kubang) رونمایی کرد و برنامه‌هایش برای ورود به بازار خودروهای شاسی بلند را شرح داد. اما تاکنون، این برنامه‌ها به ثمر نرسیده‌اند. تا اینکه این خودروساز ایتالیایی، اخیرا چند تصویر رسمی از لوانته‌ی جدیدش را منتشر کرد.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا