کارگروه بررسی آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی پژوهشی تشکیل شد

به گزارش ایرنا، دراین نشست سه موضوع بررسی آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی پژوهشی متناسب با ماموریت های محوله به پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی، تصمیم گیری درخصوص نحوه پذیرش دانشجو درمقاطع تحصیلات تکمیلی و تصمیم گیری درخصوص پذیرش کارگروه مدیران طرح و برنامه پژوهشگاه ها به عنوان یکی از کارگروه های زیر مجموعه شورا توسط روسای پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی با حضور مشاور معاون پژوهشی وفناوری وزارت علوم، تحقیقات وفناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست روسای پژوهشگاه ها ومراکز پژوهشی بر موضوعاتی همچون ضرورت تشکیل یک شورای عالی به منظورهماهنگی مراکز پژوهشی در انجام طرح های پژوهشی، ضرورت تدوین آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی پژوهشی با لحاظ همگرایی پژوهش و آموزش و ضرورت ارتباط پژوهشگاه ها با یکدیگر و جلوگیری از انجام طرح های موازی، تاکید کردند. 

روسای پژوهشگاه ها نیز باتوجه به جایگاه علم در تولید ناخالص داخلی، اعلام رویکردها و ماموریت های وزارت علوم به پژوهشگاه ها و نیز داشتن سهمی در انجام طرح های پژوهشی برای رفع نیاز کشورتاکید کردند.

در این جلسه ضرورت استفاده از امکانات آزمایشگاه پژوهشگاه ها و هیات علمی موجود در آن ، ضرورت ارزیابی پژوهشگاه ها در درون و بیرون از پژوهشگاه ها از سوی روسای پژوهشگاه ها مطرح شد.

محمدرضا امید خواه دبیرشورای هماهنگی پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی در این نشست گفت:با توجه به مسایل مطرح شده دراین نشست و آماده شدن آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی پژوهشی از سوی وزارت علوم، نامه ای با امضاء روسای پژوهشگاه ها تهیه و از وزارت علوم خواسته می شود تا ابلاغ این آیین نامه به تعویق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه بررسی آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی پژوهشی در این جهت تشکیل شده است، گفت: این کارگروه باید درمدت زمان یک ماه، نظرات کارشناسی خود را در خصوص آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی پژوهشی ارایه کنند.

وی اظهارکرد: کارگروه نحوه پذیرش دانشجو در پژوهشگاه ها وکارگروه توسعه فناوری و تجاری سازی یافته های پژوهشی از دیگر کارگروه هایی است که در این نشست تشکیل شد. 

امیدخواه افزود: پایگاه اینترنتی شورای هماهنگی روسای پژوهشگاه و مراکز پژوهشی تا پایان سال جاری در جهت تعامل اعضاء با یکدیگر، ارایه مصوبات و گزارشات نشست ها راه اندازی خواهد شد.

در این نشست 30 رییس پژوهشگاه و مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا