همکاری ایران و اتریش به سطح قبل از تحریم ها خواهد رسید

 آندره روپر شپر در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: افتخار می کنم فرصتی دست داد تا در این نمایشگاه حضور یابم.این نمایشگاه در زمان درستی یعنی در فضای پساتحریم برگزار شده است بنابراین بیایید همکاری ها را در اقتصاد سبز از سر بگیریم. 
وی اظهارکرد:بسیار مهم است که تاکید شود ایران همیشه در زمینه محیط زیست نقش بسیارمهمی داشته است و رهبرایران و رییس جمهور آن نیز همواره بر این موضوع تاکید دارند. 
وی گفت: ایران اولین کشوری است که در قانون اساسی خود به محیط زیست توجه کرده است، دوستی میان ایران و اتریش به چند قرن پیش بازمی گردد و سفارتخانه های دو کشور بیش از 140 سال پیش افتتاح شد از این رو دو کشور به هم احترام می گذارند و هیچ وقت ارتباطات خود را صرفنظر از هرگونه تحول سیاسی قطع نکردند. 
وی گفت: تلاش ها و فرصت های محیط زیستی دو کشور بسیار با هم مشابهت دارد از این رو برای حل آنها نیازمند تلاشهای مشترک جهانی هستیم که نشست پاریس (کاپ 21) موفقیت بزرگی در این زمینه بوده و ایران نقش کلیدی و به عنوان یکی از موتورهای محرکه این پیمان بوده است. 
وی گفت: حفاظت از محیط زیست، توسعه پایدار و استفاده صحیح از منابع پایه از مسائل کلیدی هر دو کشور است که نحوه برخورد با آنها بر نسل آینده تاثیرگذار خواهد بود چون جهان دومی نداریم. 
وی گفت: اتریش کشوری است که تحت تاثیر کمبود آب آسیب های زیادی دیده اما علیرغم صنعتی سازی مدیریت صحیحی در زمینه منابع آب در پیش گرفت و تمام رودخانه ها، دریاچه ها و تالاب های آن با استاندارد بالایی مدیریت می شود. 
وی گفت: اتریش سهم زیادی در انرژی های تجدیدپذیر دارد، 35 درصد تولید انرژی در این کشور برق آبی و خورشیدی است که در نظر داریم تا سال 2030 صد درصد برق اتریش از منابع تجدیدپذیر تامین شود. 
وی گفت: ایران با داران بودن منابع انسانی بی نظیر نقش مهمی در آینده محیط زیست دنیا ایفا خواهد کرد و مشتاق هستیم که این همکاری در آینده افزایش یابد. 
وی گفت: امروز چند شرکت اتریشی در نمایشگاه محیط زیست حضور دارند که در زمینه فرصت های تجاری و همکاری های فی مابین در راستای محیط زیست و کشاورزی اطلاعاتی به دست می آورند که امیدواریم تبادل دانش به خوبی انجام شود.
به گزارش ایرنا، پانزدهیمن نمایشگاه بین المللی محیط زیست 10 تا 13 اسفند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا