محققان ایرانی با وجود تحریم ها در زمینه های علمی – پژوهشی بسیار چشمگیر عمل کرده اند

دکتر امید فراتی کاشانی، استاد دانشگاه علوم کاربردی و هنر در شهر کوبورگ آلمان به مناسبت برگزاری کنفرانس قدرت و الکترونیک در دانشگاه صنعتی شریف به ایران سفر کرده است.

وی در حاشیه برگزاری این کنفرانس و در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به مقالات محققان و دانشمندان در کنفرانس های بین المللی می توان دریافت که فعالیت های علمی ایران در سطح بالایی قرار دارد.

فراتی کاشانی با بیان اینکه بازدیدهایی از آزمایشگاه دانشگاه تهران و صنعتی شریف داشته است گفت: در این بازدیدها متوجه شدم که درکشور فعالیت های علمی قابل توجهی، حتی با وجود تحریم های اقتصادی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ایران از ظرفیت نیروی انسانی قوی برخوردار است و این امر باعث می شود ایرانیان همیشه رو به جلو حرکت کنند؛ دانشمندان ایرانی در خارج از ایران نیز همین طور عمل کرده اند و همیشه توان علمی کشور را بسیار خوب نشان داده اند.

وی با بیان اینکه قرار است تادر زمینه تجربیات خود در صنعت آلمان سخنرانی داشته باشد خاطرنشان کرد: با ارایه این نکات می توان انتظار داشت که دانشمندان و دانشجویان ایرانی با آشنایی با صنعت آلمان، ایده هایی را دریافت کنند.

***ارتباط صنعت و دانشگاه در آلمان با تشکیل انجمن های مشترک مهندسی صورت می گیرد

استاد دانشگاه علوم کاربردی و هنر کوبورگ معتقد است که ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور آلمان از طریق انجمن های مشترک صورت می گیرد.

دکتر امید فراتی کاشانی، متولد تهران، استاد دانشگاه علوم کاربردی و هنر کوبورگ در شهر کوبورگ آلمان است.

وی به مدت حدود دو سال در شرکت زیمنس در زمینه محرکه های الکتریکی و مبدل ­های قدرت و کنترل آن­ها به عنوان محرکه­ های کشش در خودروهای برقی و ترکیبی فعالیت کرد.

فراتی کاشانی در ماه می سال 2013 پس از بیش از پنج سال کار در شرکت کانتیننتال به دانشگاه علوم کاربردی و هنر کوبورگ ملحق شد و اکنون در آنجا به عنوان استاد محرکه های الکتریکی و مبدل­ های استاتیک مشغول به کار است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا