واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوآنزای طیور در موسسه تحقیقات مرند رونمایی شد

رییس این موسسه روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از این واکسن گفت: افزایش 2.5 برابری ظرفیت تولید این فرآورده نسبت به مشابه خارجی، کاهش دز و حجم واکسن، صرفه اقتصادی، صرفه جویی ارزی، امکان عرضه ارزانتر محصول و اولویت بخشی به آنتی ژن ND از جمله مزایای تولید این واکسن ایرانی است.

دکتر علی آمقی رودسری پیش بینی کرد سالانه 10 میلیون دلار با تولید این واکسن جدید صرفه جویی ارزی شود.

وی همچنین در خصوص روند دستیابی به این محصول گفت: تغییرات آنتی بادی در جوجه ها با دزهای مختلف و بررسی این فرآورده در مقابل آنتی ژن آنفلوآنزا نشان داد که این واکسن دو گانه از بالاترین استاندارد جهانی برخوردار است.

رییس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب هم در این آیین با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: این طرح گام مناسبی در جهت تحقق منویات معظم له و گام عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

علی اکبر ناطق نوری با اشاره به ارزآوری مناسب این محصول برای کشور اظهار امیدواری کرد: اهداف مورد نظر موسسه تحقیقاتی هم محقق شود.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور در 45 کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و در مجاورت روستای پیام مرند در سال 1372 در زمینی به مساحت 24 هکتار احداث شده است.

در این شعبه واکسن نیوکاسل با ظرفیت سالانه صد میلیون دز، واکسن آنفلوانزای طیور با ظرفیت سالانه صد میلیون دز تولید می شود.

ظرفیت تولید واکسن دوگانه آنفلوآنزا و نیوکاسل 150 میلیون دز در سال برنامه ریزی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا