زانوی مصنوعی که گام های فرد معلول را نگاه می کند

در سالهای اخیر پیشرفت های امیدوارکننده ای در زمینه طراحی و ساخت پاهای مصنوعی با قابلیت کنترل از طریق رایانه صورت گرفته است. این پیشرفت ها به بهبود شیوه راه رفتن افراد معلول منجر شده است. در این پروژه ها عمده تمرکز محققان بر طبیعی راه رفتن هرچه بیشتر افراد معلول است.

اکنون گروهی از محققان دانشگاه فنی میشیگان زانوی روباتیکی فوق مدرنی ساخته اند که کیفیت راه رفتن افراد معلول را بهتر از هر زمان دیگری می کند. اوج خلاقیت به کار رفته در این نوآوری مربوط به دوربین ویژه ای می شود که در حین راه رفتن فرد معلول، سطوح اطراف وی را اسکن لحظه ای کرده تا گام گذاشتن با بهترین شیوه ممکن صورت گیرد.

محققان این دانشگاه فناوری جدید خود را مبتنی بر ریزپردازشگری ساخته اند که پیشتر در سال 2013 ارایه شده بود.

درحقیقت آنها سیستمی را ارایه کرده اند که ترکیبی از یک زانوی مصنوعی، دوربین ارزان قیمت اما با قابلیت های بالا و سیستم فعال کننده تحت کنترل رایانه است.

همزمان که فرد معلول راه می رود دوربین زمین پیش روی وی را اسکن می کند و در ادامه سیستم فعال کننده تحت فرمان رایانه با تجزیه و تحلیل آنی این تصاویر، پای مصنوعی را برای گام برداشتن به بهترین شیوه ممکن آماده می کند. نکته جالب توجه این است که تمامی این فعل و انفعالات در کسری از زمان صورت می گیرد.

بدین ترتیب می توان گفت اتفاقی مثبت و امیدوارکننده در فرآیند طراحی و تولید اندام های مصنوعی روباتیکی روی داده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا