آلمانی ‌ها، پلاسمای ایرانی را تایید کردند

به گزارش سازمان انتقال خون استان تهران، «اوته شرفان» بازرس شرکت آلمانی CSL-Plasma شنبه هشتم اسفند 1394 برای دومین بار در سالجاری با مشاهده استمرار کیفیت کار، رعایت اصول بهینه تولید پلاسما در اداره کل انتقال خون استان تهران را تایید کرد.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: سوم و چهارم آذر 1394 نماینده شرکت CSL-Plasma فرآیند تولید پلاسما از مرحله اهدای خون تا ذخیره‌سازی را مورد ارزیابی فنی قرار داد و تاییدیه موقت صادر کرده بود.

سید مرتضی طباطبایی افزود: در این بازرسی که بعد از گذشت چهار ماه دوباره انجام شد، استمرار کیفیت کار و رعایت اصول بهینه تولید پلاسما مورد توجه قرار گرفت و اداره کل انتقال خون استان تهران توانست برای نخستین‌بار در بین استانهای کشور این تاییدیه را برای دو سال آینده دریافت کند.

وی با اشاره به نیاز سالانه 600 هزار لیتر پلاسما در کشور، عنوان کرد: افزایش شرکت‌های طرف قرارداد به منظور تولید داروهای مشتق از پلاسما می‌تواند کمک شایانی به کشور در مسیر خودکفایی و تامین 100 در صدی این نیاز از طریق پلاسمای ایرانی باشد.

مدیر کل انتقال خون استان تهران از حمایت معاونان و مدیران ستاد مرکزی به ویژه علی اکبر پورفتح‌اله – مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران و همچنین تلاش و همراهی اردشیر تراب جهرمی – مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات برای کسب این موفقیت تقدیر و تشکر کرد.

در بین کشورهای آسیایی و همچنین اسلامی فقط ایران است که با ورود به عرصه تولید پلاسما و قرار داد با شرکت‌های دارویی معتبر جهانی توانسته است تاییدیه کیفی از شرکت «CSL- Plasma» آلمان را دریافت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا