اهمیت حوزه زیست‌فناوری باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در نشست بررسی نحوه برگزاری سومین جشنواره زیست‌ فناوری که اردیبهشت ما سال آینده برگزار می‌شود، بیان کرد: باید در این جشنواره به شرکت های دانش بنیان تاکید کنیم محصولات و توانمندی های خود را به شیوه‌ای عرضه کنند که شرکت های سرمایه گذار و بازار سرمایه را ترغیب به خرید محصول و عقد قرارداد با خود کنند.وی افزود: اگر شرکت‌های دانش بنیان محصولات تولیدی خود را به خوبی و به شیوه‌ای درست نمایش دهند قطعا بازار سرمایه برای سرمایه گذاری قدم پیش خواهند گذاشت.

قانعی، با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره زیست‌فناوری برای این حوزه بسیار اتفاق بزرگی است، تصریح کرد: باید در این جشنواره به نحوی عمل کنیم که توانمندی‌های این حوزه را به سرمایه گذاران و مردم بشناسانیم و اهمیت حوزه زیست فناوری را در جامعه نهادینه کنیم.

در ادامه این نشست، دکتر سیروس زینلی، دبیر اجرایی سومین جشنواره زیست فناوری نیز با اشاره به اینکه جشنواره زیست فناوری به نوعی به رخ کشیدن توانمندی‌های کشور در این زمینه به سایر کشورها است، گفت: باید تمام تلاش خود را بکنیم تا این جشنواره با قدرت و به بهترین شکل برگزار شود تا به سایر کشورها ثابت کنیم که ایران در تمام زمینه حرفی برای گفتن دارد. وی خاطرنشان کرد: باید جشنواره و نمایشگاهی برگزار کنیم که در شأن ایران باشد و با کمترین نقص و کمبودی برگزار شود.

زینلی، درباره دعوت از دیگر کشورها برای شرکت در این جشنواره، اظهار کرد: برای شرکت در جشنواره سال آینده زیست فناوری تلاش کرده ایم شرکت هایی از کشورهای آسیای میانه، هند، چین، مصر، عربستان، امارات، عراق، سوریه، روسیه و پاکستان دعوت کنیم.

وی افزود: دومین جشنواره زیست فناوری 31 اردیبهشت ماه سال آینده کار خود را آغاز می کند و در این جشنواره از متخصصین خارجی دعوت کرده‌ایم زیرا حضور آنها فرصتی است برای توسعه همکاری‌های دوجانبه فنی و صنعتی و زمینه‌سازی برای تولید و صادرات محصولات ایرانی.

دبیر اجرایی سومین جشنواره زیست فناوری، درباره اهداف برگزاری این جشنواره، بیان کرد: توجه ویژه به کسب اعتبار تجاری (برندسازی) برای محصولات ایرانی زیست‌فناوری (کالا و خدمات) و امکان بهره‌مندی شرکت‌کنندگان از حمایت‌های آتی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

براساس این گزارش، سومین جشنواره زیست فناوری روز 31 اردیبهشت ماه به همت ستاد توسعه زیست فناوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران سالن خلیج فارس آغاز به کار خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا