توجه ویژه دانشگاه تهران به حوزه علوم انسانی

دکتر محمد رحیمیان در نشست اعضای هیأت‌علمی جوان دانشگاه تهران در حوزه‌ علوم انسانی با مسؤولان پژوهشی دانشگاه با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، برگزاری این جلسات را برای رفع سریع‌تر مشکلات بسیار ضروری دانست و بر تداوم برگزاری این ‌گونه نشست‌ها با حضور استادان و پژوهشگران تاکید کرد.

دکتر رحیمیان با بیان اینکه دانشگاه تهران، سه‌برابر دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور، مقاله علمی تولید کرده است، این امر را نشان‌دهنده توجه ویژه دانشگاه تهران به علوم انسانی دانست و افزود: ایران در زمینه علوم انسانی ظرفیت‌های زیادی دارد و باید به زبان علمی یافته‌های خود را به دنیا عرضه کند و سهم خود را در تولید مقالات علمی در حوزه علوم انسانی در دنیا افزایش دهد.

دکتر رحمت ستوده‌باغ، قائم مقام معاون پژوهشی و مدیرکل پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: برگزاری این نشست‌ها برای آشنایی با مسائل و مشکلات اعضای هیأت‌علمی جدید و ‌همچنین آشنایی اعضای هیأت‌علمی جوان با قوانین و مقررات آموزشی، پژوهشی و ارتقای آنها ضروری است.

وی از اعضای هیأت‌علمی جوان دانشگاه به عنوان ظرفیت عظیم دانشگاه یاد کرد که می‌توانند در ارتقای جایگاه علمی و مدیریتی دانشگاه تاثیر مهمی داشته باشند.

قائم‌مقام معاون پژوهشی دانشگاه تهران با تاکید بر انتقال تجارب استادان پیشکسوت به استادان جوان دانشگاه گفت: مدیریت دانشگاه این آمادگی را دارد که راهکارهای لازم و ضروری را برای انتقال تجارب به استادان جوان انجام دهد. همچنین معاونت پژوهشی از گسترش ارتباطات برون‌سازمانی استادان جوان برای تعامل بیشتر با بخش‌های مختلف جامعه حمایت لازم را خواهد کرد.

مدیرکل پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران با تاکید بر انجام کارهای گروهی در فعالیت‌های پژوهشی گفت: ظرفیت افراد در تیم مکمل یکدیگر است و قابلیت‌های مجموعه را افزایش می‌دهد و موجب هم‌افزایی می‌شود.

دکتر ستوده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حل مشکلات کشور اظهار کرد: باید تعادلی میان تولید مقاله و کار پژوهشی ایجاد شود و با تعادل میان این دو می‌توانیم ضمن حل مسائل و مشکلات جامعه، در عرصه‌های بین‌المللی حضور بهتری داشته باشیم.

مدیرکل پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران در پایان سخنان خود به انتقال تجارب به استادان جوان، حمایت از اعضای هیأت‌علمی جوان برای تعامل بیشتر با جامعه، کوتاه‌کردن مدت ارتقای آنان و برگزاری جلسات بدو استخدام اعضای هیأت‌علمی جدید در هر سال تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، پس از سخنان دکتر ستوده‌قره‌باغ، اعضای هیأت‌علمی دانشگاه تهران به بیان دیدگاه‌ها، مسائل و مشکلات خود پرداختند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا