ساخت قلب مصنوعی با سیستم پمپ مغناطیسی شناور

به گزارش مقامات ارشد بیمارستان بامبینو گسو در شهر روم، پایتخت کشور ایتالیا، نخستین عمل پیوند نسل جدید قلب مصنوعی در دنیا با موفقیت روی یک دختر نوجوان شانزده ساله انجام شد.

به گفته پزشکان ، این دختر نوجوان از عارضه ای موسوم به کاردیو میوپاتی حاد رنج می برد که این موضوع می توانست زندگی وی را به مخاطره انداخته و به همین دلیل وی امکان انتظار برای یافتن پیوند قلب افراد اهدا کننده مرگ مغزی نبود.  موضوع فوق سبب شد که گروهی از پزشکان و متخصصان ایتالیائی در بیمارستان روم ، اقدام به طراحی و ساخت نوعی قلب مصنوعی موسوم به  Heart Mate 3 کرده و آن را جایگزین قلب این دختر نوجوان کنند.

این قلب مصنوعی موسوم به  Heart Mate 3  که توسط مرکز تحقیقات پزشکی سنت جود طراحی و در آن از یک سیستم پمپ مغناطیسی شناور استفاده شده ، با موفقیت به یک دختر نوجوان که از عارضه ای موسوم به کاردیو میوپاتی حاد رنج می برد ، پیوند زده شد.

گفتنی است تا کنون نمونه های مختلفی از قلب مصنوعی به بیماران دارای اختلال قلبی پیوند زده شده بود اما این نخستین مورد انجام این عمل روی یک فرد نوجوان محسوب می شد که به همین دلیل پزشکان مجبور به طراحی نسل جدیدی از قلب های مصنوعی شدند. بر اساس آمارهای رسمی موجود در این رابطه ، از سال 2002 میلادی تا امروز بیش از 60 عمل پیوند قلب در بیمارستان های ایتالیا انجام شده است که بیش از نیمی از این جراحی ها در بیمارستان بامبینو گسو در شهر روم صورت گرفته است.

لازم به توضیح است که این نسل جدید قلب های مصنوعی ، هنوز در مرحله آزمایش های بالینی قرار داشته و اگرچه مجوز استفاده از آن در اتحادیه اروپا صادر شده است ، اما هنوز اداره بهداشت و درمان ایالات متحده آمریکا اجازه استفاده از این عضو را در بدن بیماران دارای اختلال قلبی نداده است.

لازم به توضیح است که این قلب مصنوعی توسط مرکز تحقیقات پزشکی سنت جود طراحی شده و در آن از یک سیستم پمپ مغناطیسی شناور استفاده شده است.

در خاتمه گفتنی است دکتر آنتونیو آمودئو ؛ جراح متخصص قلب و سرپرست تیم پیوند این قلب مصنوعی در بیمارستان بامبینو گسو اعلام کرد : دختر نوجوانی که قلب مصنوعی به وی پیوند زده شده است، دوران نقاهت را با موفقیت سپری کرده و در ابتدای ماه جاری میلادی از بیمارستان مرخص شده و در شرایط مناسبی قرار دارد.   

منبع: ansa

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا