چگونه یک کسب و کار دانش بنیان ایجاد کنیم؟

در این جلسه رییس پارک علم و فناوری استان اصفهان-شیخ بهایی با بیان اینکه شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان نقش مهمی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در هر كشوری ایفا می‌كنند، اظهار کرد: به همین دلیل تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا میزان موفقیت این شركت‌ها افزایش و پویایی و قوام آنها تداوم یابد.

حمید مهدوی افزود: یكی از مهمترین شیوه‌ها برای تحقق این امر ایجاد "مراكز رشد و پارک‌های علم و فناوری" است تا از طریق ارایه مشاوره، در اختیار قرار دادن فضای اداری و کارگاهی، ارایه كمك‌های مالی و به طور كلی حمایت از شركت‌های كوچك و متوسط دانش‌بنیان به رشد و توسعه این شرکت‌ها دامن زده شود.
وی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است، گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 به طور جدی با راه‌اندازی اولین مرکز رشد در کشور و با هدف حمایت و هدایت شركت‌های كوچك و نوپا دانش‌بنیانی كه ایده‌های نوآورانه و فناورانه داشته و امکانات لازم جهت عملیاتی نمودن آن را ندارند، آغاز كرد.
رییس این مرکز علم و فناوری ادامه داد: این شهرک به عنوان حلقه‌ی واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و نهایتا تبدیل علم به ثروت در كشور ایفای نقش کرده است.
در ادامه سرپرست جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: واحد جذب و پذیرش به علت ماهیت و عملکرد خاص خود، با ارایه اطلاعات و راهنمایی متقاضیان استقرار، یکی از حوزه‌های فعال شهرک است.
لیلا خدابنده افزود: در این واحد برنامه‌ریزی برگزاری نشست‌ با متقاضیان و راهنمایی ایشان، جلسات توجیهی، همایش‌های یک روزه در سازمان‌ها و دانشگاه‌ها به منظور معرفی خدمات پارک علمی و فناوری و مرکز رشد و چگونگی شکل‌گیری واحدهای فناوری صورت گرفته و از این طریق افراد مستعد و علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در حوزه فناوری شناسایی و جذب می‌شوند.
وی ادامه داد: از آنجا كه هدف اصلي شهرك تجاري‌سازي دستاوردهاي فناوري توسط شركت‌هاي دانش بنيان مي‌باشد نهادهايي كه هدف شهرك قرار مي‌گيرند دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، مراکز تحقیقاتی، مراکز اقتصادی، واحدهای تحقیق و توسعه صنايع، انجمن‌ها، مجامع و تشکل‌های صنفی مي‌باشد.
سرپرست جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را در سه برنامه اصلی شهرک یعنی، دوره رشد مقدماتی، مراکز رشد علم و فناوری (مرکز رشد جامع فناوری، مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز رشد تخصصی فولاد) و پارک علم و فناوری شیخ بهایی است، برشمرد.
وی گفت: پذیرش در هرکدام از این سه مرحله ذکر شده شرایط خاص خود را دارد اما می‌توان به ایده مبتنی بر فناوری و با رویکرد اقتصادی برنامه کاری مناسب و متناسب با موضوع فعالیت و تيم كاري مناسب به عنوان معیارهای اصلی پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد.
سمینار "چگونه می‌توان یک کسب و کار دانش بنیان ایجاد کرد؟" به صورت دوره‌ای در دانشگاه‌های استان اصفهان و توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شده که در آن به معرفی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به طور کلی و چگونگی پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌پردازد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا