کالری مواد غذائی را محاسبه نکنید

پژوهش های جدید نشان می دهد محاسبه دقیق و شمارش کالری مصرفی روزانه در مواد غذائی ، اگرچه می تواند در کوتاه مدت سبب کاهشی اندک در وزن افراد شود ولی این موضوع در دراز مدت سبب ایجاد وسواس ذهنی شده و سبب می شود فرد  قادر به تامین نیازهای بدن خود نباشد و همچنین میزان تمرکز وی روی سایر امور به شدت کاهش خواهد یافت .

در همین زمینه آیمی چابوت Aimee Chabot پژوهشگر ارشد این پروژه تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا – سن دیگو University of California at San Diego اعلام کرد : " زمانی که شما عادت به شمارش کالری مصرفی روزانه خود دارید ، این موضوع می تواند بی ضرر باشد به ویژه زمانی که شما را از مصرف مواد غذائی پر کالری باز می دارد . اما این موضوع سبب به هم خوردن تمرکز شما شده و در مجموع سطح تمرکز شما در امتحانات ، پژوهش ها و تحقیقات کاهش پیدا می کند . دقیقا مانند این که در میانه یک کنفرانس علمی حواس شما به جعبه شیرینی وسط میز پرت شده و تمرکزی روی موضوع کنفرانس ندارید . "

تحقیقات پژوهشگران همچنین نشان می دهد که بیشتر کارفرماها معمولا میزان بیشتری غذا به نسبت افراد شرکت کننده در یک جلسه فراهم می کنند که این موضوع بیشتر با هدف ایجاد انگیزه در بین کارمندان صورت می گیرد . مطالعات جدید نشان می دهد که این موضوع بیشتر نتایج منفی به بار آورده و سبب برهم خوردن تمرکز افراد حاضر می شود .

پژوهشگران در ادامه به افرادی که در پی کنترل میزان مواد مصرفی خود در طول شبانه روز هستند توصیه می کنند که به جای در پیش گرفتن روند دشوار و فرسایشی محاسبه دقیق کالری تمام مواد غذائی مصرفی ، راه کار هائی ساده تر در پیش بگیرند . بهترین پیشنهاد در این زمینه کاهش یا قطع مصرف مواد قندی و شکر یا عدم خوردن مواد غذائی پس از ساعت هفت شب است .

گفتنی است نتایج این تحقیقات و جزئیات آن در شانزدهمین همایش سالانه  انجمن "  جامعه ، روان شناسی اجتماعی و صفات شخصی " Society for Personality and Social Psychology (SPSP) که به میزبانی شهر کالیفرنیا برگزار شد ، به صورت رسمی منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا