حافظه 256 گیگابایتی برای دستگاه های همراه

یکی از مشکلات اصلی دستگاه های همراهی مانند تلفن های همراه هوشمند و یا تبلت ها را می توان محدودیت بالای حافظه آنها دانست. در حالی که لپ تاپ ها و کامپیوترهای خانگی امکان بهره گیری از انباره های چند ترابایتی را دارند، این رده از محصولات همراه نتوانسته اند مرزهای خود را از اندکی بیش از 100 گیگابایت فراتر ببرند. با این حال شرکت های بزرگی به فکر بهبود این شرایط هستند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است که توانایی بالای این تراشه ها ذخیره سازی فایل های بسیار سنگین نظیر فیلم های با کیفیت 4k را نیز ممکن کرده اند و انتقال آنها نیز با استفاده از فناوری USB 3.0 سریع تر شده است.

در این میان شرکت سامسونگ به تازگی از تولید انبوه تراشه های 256 گیگابایتی با استفاده از حافظه های فلش مجهز به استاندارد جهانی ذخیره سازی 2.0 خبر داده است.  این امر منجر می شود که تراشه ها بتوانند با سرعت دو برابر نمونه های فعلی موجود در بازار مصرف به خواندن اطلاعات بپردازند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است که توانایی بالای این تراشه ها ذخیره سازی فایل های بسیار سنگین نظیر فیلم های با کیفیت 4k را نیز ممکن کرده اند و انتقال آنها نیز با استفاده از فناوری USB 3.0 سریع تر شده است. ایجاد فیلم های 360 درجه با کیفیت بسیار بالا و همچنین فناوری های جدیدی نظیر واقعیت مجازی در دنیای امروزی بسیار رواج پیدا کرده است پس نیاز به این تراشه ها نیز روز به روز افزایش خواهد یافت. این کمپانی تولید این تراشه ها را آغاز کرده و به زودی در سطح جهانی وارد بازار خواهد کرد.

شایان ذکر است که این تراشه ها را می توان در تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها و دستگاه های همراهی از این دست مورد استفاده قرار داد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا