ژاپن به دنبال قانونی کردن استفاده از بیت کوین

بیت کوین یکی از پدیده های بسیار عجیب برخواسته از قلب دنیای اینترنت است و شامل یک واحد پول مجازی در شبکه اینترنت است که بسیاری را به خود جذب کرده است ولی این واحد پول در بسیاری از کشورها با مشکلات حقوقی روبرو شده است. در عین حال نیز برخی از کشورهای بزرگ جهان قصد دارند تا موانع موجود در راه استفاده از این پول مجازی را از راه بردارند.

در این بخش، نحوه عمل نظام قانونی چندان مشخص نیست با این حال به احتمال زیاد پول های مجازی به عنوان یک وسیله مبادله در نظر گرفته می شوند. علاوه بر این احتمالا برای تبدیل این پول های مجازی به ارز حقیقی شروطی در نظر گرفته خواهد شد.

تنظیم کننده های سرویس های مالی ژاپن قصد دارند ارزهایی مجازی نظیر بیت کوین (Bitcoin) را با همتایان خود در دنیای واقعی برابر کرده و آنها را نیز به رسمیت بشناسند. بر اساس گزارش ها، مقامات رسمی دولت می خواهند از این طریق به بهبود مفاهیم مربوط به حفاظت از مصرف کننده بپردازند. زمانی که تبادل بیت کوین ژاپنی به دنیای آفلاین کشیده شد، بسیاری از مردم مبالغ قابل توجهی از پول خود را از دست دادند. با این حال، آنها قادر به پیگیری این ماجرا نیز نبودند زیرا بیت کوین توسط دادگاه ها مورد تایید نبود.

در حال حاضر هدف آژانس های خدمات مالی این است که از طریق جلسات رسمی، در قوانین مربوطه تغییر ایجاد کنند. در این بخش، نحوه عمل نظام قانونی چندان مشخص نیست با این حال به احتمال زیاد پول های مجازی به عنوان یک وسیله مبادله در نظر گرفته می شوند. علاوه بر این احتمالا برای تبدیل این پول های مجازی به ارز حقیقی شروطی در نظر گرفته خواهد شد. با این حال هنوز هم مشخص نیست که کدام سازمان این وظیفه را بر عهده خواهد گرفت.

شایان ذکر است که یکی از مشکلاتی که بسیاری از کشورها در زمینه بیت کوین مطرح کرده اند این است که نمی توان تراکنش های این واحد مالی را به صورت دقیق ردیابی کرد و به همین دلیل نیز ممکن است استفاده قانونی از آن به رشوه دهی و رشوه گیری در سطوح کلان منتهی شود.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا