هدست واقعیت مجازی و گوشی هوشمند Mi 5؛ تازه های فناوری

 نمایشگاه گوشی های همراه هر سال در ماه فوریه (25-22) در بارسلون برگزار می شود. این نمایشگاه یک رویداد مهم در حوزه مهمترین فناوری های گوشی های همراه، انواع تبلت و فناوری های پوشیدنی است.

** رونمایی از هدست واقعیت مجازی LG
شرکت LG به عنوان یکی از تجهیزات جانبی گوشی G5، یک هدست واقعیت مجازی موسوم به LG 360 VR تولید و عرضه کرده است. این هدست با استفاده از کابل USB-C به گوشی هوشمند G5 متصل شده و توان موردنیاز خود را از آن دریافت می کند؛ اما مجهز به نمایشگرهای درونی است که نمای 360 درجه را در اختیار می گذارند. این هدست تنها 118 گرم وزن دارد و به سادگی می توان فاصله کانونی لنز آن را تنظیم کرد. این ویژگی برای کاربرانی که چشمان ضعیفی دارند، بسیار مفید است و امکان استفاده از هدست را بدون نیاز به عینک فراهم می کند. اما این هدست دو مشکل بزرگ دارد؛ اول این که بدنه آن به درستی روی صورت قرار نمی گیرد و پرتوهای نور از فاصله بین بدنه هدست و صورت کاربر به چشم او می خورند؛ مشکل دوم این که ظاهرا گوشی G5 از توان گرافیکی کافی برای پشتیبانی جلوه های بصری مورد استفاده در هدست، به ویژه در هنگام چرخش سریع سر کاربر، برخوردار نیست. 

** معرفی گوشی هوشمند Mi 5 توسط شرکت Xiaomi
شرکت Xiaomi جدیدترین گوشی هوشمند خود را که Mi 5 نام دارد به طور همزمان در نمایشگاه WMC بارسلون و در رخدادی در شهر پکن، رونمایی کرد. این گوشی نسل جدید گوشی های هوشمند Mi 4 است که هجده ماه قبل رونمایی شد. گوشی Mi 5 مجهز به یک نمایشگر 5.15 اینچی و پردازنده Snapdragon 820 است؛ از 4 گیگابایت حافظه RAM و 128 گیگابایت حافظه توکار بهره می برد و بدنه آن از جنس سرامیک است. به گزارش ایرنا،طراحی آن شباهت زیادی به Mi Note و Galaxy Note 5 دارد و پنل های رو و پشت آن شیشه ای هستند. البته دکمه Home این گوشی به یک حسگر اثر انگشت مجهز است که موجب افزایش امنیت آن می شود. گوشی Mi 5 از سیستم عامل Android 6.0 Marshmallow بهره می برد که روی آن رابط MIUI 7 نصب شده است. وضوح تصویر دوربین این گوشی 16 مگاپیکسل است و قرار است در ابتدای ماه مارس در دو مدل به بازار عرضه شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا