ناسا به دنبال رفع مشکل روبات های فضانورد

روبات انسان نمای آژانس ناسا به دلیل قدیمی بودن حسگرهای به کار رفته در آن تحت تاثیر میزان بسیار بالایی از تشعشعات فضایی قرار گرفته است. این آژانس برای حل این مسئله از برنامه نویسان درخواست نوشتن الگوریتمی را داشته که دید روبات را بهتر می کنند. این روبات که R2 نام دارد هم اکنون به عنوان یک روبات تعمیراتی در ایستگاه فضایی بین المللی به خدمت می پردازد.

روبات R2 نیازمند الگوریتم های جدیدی است تا بتواند با استفاده از عکس های نویز دار و با کیفیت پایین نیز ابزار فضایی مختلف را شناسایی کند. ناسا برای برنامه نویسی که بتواند الگوریتم مناسب این روبات را بنویسد 10 هزار دلار جایزه در نظر گرفته است

این روبات برای انجام وظایف خود نیازمند به ابزار خاصی است به همین خاطر نیز توانایی آن برای تشخیص وضوح اشیا بسیار اهمیت دارد. او هم اکنون این روبات برای تشخیص بازنمودی سه بعدی از اشیا بر اساس آنچه می بیند، از الگوریتم خاصی استفاده می کند. سپس R2 این مدل های سه بعدی را بررسی کرده و چگونگی بلند کردن و کار کردن با آن را می فهمد. مشکل اینجاست که بیشتر الگوریتم ها برای کار کردن نیازمند به تصاویر با کیفیت بالا از اشیا هستند و حسگرهای ضعیف شده این روبات دیگر نمی تواند به تهیه این عکس ها بپردازد.

به این ترتیب و همان طور که گفته شد روبات R2 نیازمند الگوریتم های جدیدی است تا بتواند با استفاده از عکس های نویز دار و با کیفیت پایین نیز ابزار فضایی مختلف را شناسایی کند. ناسا برای برنامه نویسی که بتواند الگوریتم مناسب این روبات را بنویسد 10 هزار دلار جایزه در نظر گرفته است اما برنامه نویسان باید مطمئن باشند که الگوریتم آنها می تواند برای خواندن تصاویر دارای برفک و کم کیفیت مورد استفاده این روبات قرار گیرد.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا