ابداع فناوری جدید برای کمک به بیماران مبتلا به پارکینسون

پارکینسون از آن دسته بیماری هایی به شمار می آید که افراد مبتلا با رنج و سختی مزمن به زندگی خود ادامه می دهند. اکنون گروهی از محققان در اروپا به سرپرستی دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در اسپانیا بر روی فناوری جدیدی کار می کنند که امید می رود وضعیت زندگی مبتلایان به این بیماری را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

این فناوری جدید که REMPARK نام دارد شامل یک دستگاه مدل کوچک قابل اتصال به بدن  است که به وسیله تلفن همراه هوشمند کنترل می شود و به پزشکان این امکان را می دهد تا علائم بیماری را مشاهده و مدیریت کنند. اوج کارایی این فناوری جدید در این است که چنین فرآیندی می تواند از راه دور و در همان لحظه صورت گیرد.

پارکینسون بیماری عصبی است که در آن بخش هایی از مغز به تدریج تحلیل می رود. گفته می شود پس از آلزایمر، این بیماری شایع ترین بیماری عصبی در دنیا به شمار می آید که شمار زیادی از آن رنج می برند.

در این بیماری بدن به جهت از دست رفتن سلولهای عصبی در مغز قادر به تولید میزان لازم و مشخصی از دوپامین نیست تا بتواند عملکردهای مختلفش را هماهنگ سازد. توسعه این بیماری با ارتعاشاتی در اندام های مختلف بیمار از جمله دست ها همراه است.

اکنون این امیدواری وجود دارد که REMPARK مشکل موجود را تا حد زیادی برطرف سازد. این فناوری شامل شتاب سنجی کوچک و حسگرهای ژیروسکوپی است که حرکات بدن بیمار در حین راه رفتن را کنترل می کنند. اطلاعاتی که از این طریق ثبت می شود در ادامه به تلفن همراه منتقل و در نهایت در اختیار پزشکان قرار می گیرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا