تبلیغات برخی نامزدهای مجلس مغایر با حفظ محیط زیست است

 دکتر 'مجید عباسپور' روز سه شنبه و در آستانه دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت:یکی از مهم ترین موضوعاتی که در حوزه محیط زیست باید به آن توجه کنیم دور کردن محیط زیست از بحث سیاست است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهدیم در شعارهای تبلیغاتی برخی نامزدها بحث می کنند که یک طرحی به مجلس داده شده که براساس آن، افرادی که به جنگل ها و منابع طبیعی کشور تعرض داشته اند از سال 88 به قبل، مشمول بخشش مجازات شوند و این موضوع از طرف یکی از نامزدهای مجلس در یکی از شهرهای شمالی کشور عنوان شده است درحالیکه طرح اینگونه مباحث، به ضرر و زیان محیط زیست تمام می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: انتظار ما از مجلس آینده این است که سیاستهایی که در راستای حفظ توسعه پایدار است را رعایت کند و امیدواریم نمایندگانی که انتخاب می شوند همین رویکرد را داشته باشند.
وی بیان داشت: به نظر می رسد در حوزه حفظ محیط زیست، سازمان های دولتی ذیربط هم مقداری سیاست زده هستند به عنوان مثال، بحث انتقال آب دریای خزر به سمنان از مدتها قبل مطرح شده و هر از گاهی شدت می گیرد و اگر مطالعات جامعی صورت نگیرد مشکلاتی که در برخی پروژه های بزرگ کشور داشتیم دوباره تکرار خواهد شد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه هفتم اسفندماه 1394 برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا