راه اندازی سامانه مونیتورینگ هوشمند زنجیره سرما در زنجان

 مهدی گویا عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از سیستم جامع پایش آنلاین برنامه های حوزه بهداشت در سطوح ستادی و مدیریتی و سامانه مونیتورینگ هوشمند زنجیره سرما افزود: این زنجیره سرما و سردخانه ای که در مرکز منطقه ای شمال غرب کشور واقع شده یکی از مدرن ترین سردخانه های دنیا محسوب می شود.

وی اظهارکرد: تجهیزاتی که در این مرکز وجود دارد به عنوان یک الگوی برتر معرفی شده است و به طور یقین می توان گفت چنین امکاناتی در هیچ استانی از کشور به شکل مدرن وجود ندارد و استان های دیگری درصدد الگوبرداری از این مرکز هستند.

وی اظهار کرد: شاید چنین سامانه و تجهیزاتی که در این مرکز وجود دارد در بین کشورهای در حال توسعه نیز یک الگوی بی همتا باشد.
گویا، همچنین در مورد تدابیر ویژه ایام نوروز تصریح کرد: تدابیر ویژه ای برای مقابله بروز احتمالی بیماری های واگیر توسط دانشگاه های علوم پزشکی کشور اندیشیده شده است که این مهم در استان های مرزی با حساسیت بیشتری دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات ویژه ای در ایام نوروز برای پیشگیری و مقابله با بیماری های واگیر در استان های مهمان پذیر که جمعیت بیشتری وارد می شود و به طور طبیعی نگران هایی در بروز این نوع بیماری ها وجود دارد، اتخاذ شده است.

 اتصال 700 خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت به سامانه مونیتورینگ هوشمند زنجیره سرما
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: با افتتاح سامانه مونیتورینگ هوشمند زنجیره سرما در این استان 700 خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی تحت پوشش قرار می گیرد.
محمدرضا صائینی افزود: این سامانه برای اولین بار در سطح کشور و با پوشش 100 درصدی در این استان راه اندازی و توسط توان مهندسی ایرانی طراحی و تولید شده است.
وی ابراز کرد: این سیستم با بالا بردن ضریب ایمنی نگهداری واکسن می تواند نقش بسزایی در ایجاد اطمینان بیشتر در جلوگیری از بیماری های واگیر ایفا کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ویژگی های این سامانه را نظارت و پایش مستمر زنجیره سرما و ثبت خودکار تا 11 سال، قابلیت کنترل دمای سردخانه در دمای دلخواه، دارای خروجی هیتر برای کنترل دمای سردخانه در مناطق سردسیر ذکر کرد.
به گفته وی اعتبارات مورد نیاز این برنامه از محل تحول سلامت در حوزه بهداشت تامین شده است.
وی به رونمایی از سیستم جامع پایش آنلاین برنامه های حوزه بهداشت نیز اشاره کرد و گفت: این سیستم برای اولین بار در سطح کشور توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان طراحی و تولید شده است.
صائینی اظهار کرد: این سیستم می تواند با جمع آوری تمامی داده های پایشی از سطوح مختلف، مدیریت را در تصمیم گیری یاری کند و تمامی عوامل مرتبط می تواند با دسترسی های از پیش تعیین شده آن از وضعیت پایگاه ها و خانه بهداشت به لحاظ استاندارد های مورد نظر در داشبرد سیستم به صورت گرافیکی و سرعت سنجش مطلع شود.
به گزارش ایرنا، مرکز منطقه ای واکسن شمال غرب کشور واکسن و مواد بیولوژیک مورد نیاز استان های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مراغه، قزوین و استان زنجان را تامین کرده و علاوه بر آن تجهیزات زنجیره سرما در 14 استان کشور را نیز تامین می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا