اگر پوستی سالم و صاف می خواهید کمتر آرایش کنید

پژوهش های جدید نشان می دهد که  استفاده مداوم و طولانی مدت از کرم های زیبایی به نازک شدن پوست ، تنگی مجاری پوستی و بروز آکنه ها منجر  می شوند.  

مواد آرایشی و کرم های پوستی با داشتن حداقل 5 ماده ای که به طور بالقوه به تخریب سلولهای پوستی کمک می کنند ، عامل اصلی بروز بیماری ها و عوارض پوستی در بین زنان محسوب می شوند.

گروهی از پژوهشگران با اعلام این که مواد آرایشی و کرم های پوستی با داشتن حداقل 5 ماده ای که به طور بالقوه به تخریب سلولهای پوستی کمک می کنند ، عامل اصلی بروز بیماری ها و عوارض پوستی در بین زنان محسوب می شوند ، اظهار امیدواری کردند  که با کاهش مصرف لوازم آرایشی به سلامت پوست و طول عمر آن کمک شود .

گفتنی است این پژوهش ها درا دامه یک برنامه آموزشی یک روزه در بیمارستان گانگا در هندوستان برگزار شد و در این برنامه پزشکان به انتقال دانسته های خود به شرکت کنندگان در این برنامه مبادرت ورزیدند. در این همایش متخصصان با بیان این که هیچکس نمی خواهد با زخمی  بر روی صورت زندگی کند به تشریح فن آوریهای لیزری برای درمان آکنه ها ونشان دادن مضرات محصولات آرایشی به افراد حاضر در این گردهمایی پرداختند .  

دراین پژوهش ها همچنین پزشکان با بیان این که روش لیزر درمانی و لایه برداری شیمیایی و حتی استفاده از منابع حرارتی که  کمک شایانی به رفع آکنه ها و مشکلات به جا مانده از آن ها می کند ، عامل بروز بسیارزی از عوارض پوستی را استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی اعلام و ابراز امیدواری کردند که این مشکلات با مصرف کمتر محصولات آرایشی به حداقل کاهش پیدا کند.

منبع : Healthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا