پوست اندازی فناورانه در ساختمان های گوگل

این ساختمان های جدید که در Mountain View کالیفرنیا ساخته می شود دارای ویژگیهای خاصی از جمله مدیریت مصرف انرژی، قابل انعطاف بودن و برخورداری از فناوری های متعلق به آینده خواهند بود.

درحالی که طراحی مقر اصلی ساختمان های شرکت اپل یعنی Cupertino به گونه ای است که کمترین دسترسی ممکن به آن وجود دارد و در واقع نوعی مکان ممنوع است، ساختمان های جدید گوگل با نگرشی متفاوت ساخته می شوند که بر این اساس قابل دسترس تر بوده و در عین حال می توان آنها را سازه هایی باز با امکان ورود هرچه بیشتر نور خورشید به شمار آورد.

درحقیقت اینگونه به نظر می رسد که گوگل در نظر دارد تا نه تنها کار در فضاهای سربسته این شرکت را برای کارمندانش دلپذیرتر از گذشته کند بلکه این شرایط را برای هر تازه وارد یا مهمانی که وارد شرکت گوگل می شود نیز فراهم آورد.

از جمله تفاوت هایی که میان این سازه های مدرن و ساختمان های فعلی دیده می شود می توان به سقف شفاف آنها اشاره کرد که امکان نفوذ پرتوهای خورشید به بخش های مختلف فضای داخل را فراهم می آورد.

اما این تنها بخشی از نوآوری های گوگل در ساختمان های جدیدش به شمار می آید. طراحانی که مقر جدید غول موتورهای جستجوگر را ترسیم می کنند به معابر ویژه عبور دوچرخه سواران، ایجاد دریاچه های کوچک و بزرگ و فضای سبز توجه ویژه ای کرده اند تا فضای جدید این شرکت سبزتر از گذشته باشد.

طراحان حتی به مکان های ویژه درامان ماندن از باران فکر کرده اند و برای سقف آنها از صفحات خورشیدی استفاده می کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا