ضرورت ارتقای استانداردهای آلایندگی یورو

سرهنگ احمد رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به این سووال که هم اکنون استاندارد آلایندگی یورو خودروها و سوخت به چه میزان است و آیا نیاز است تا این استانداردها تغییر کند؟ افزود: جلسات مختلفی با دولت برای کاهش آلودگی هوا برگزار و تصمیم گیری شده است تا در مقطع زمانی یک ساله اقداماتی برای کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران انجام شود.
وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس جمهوری به دستور معاون اول، مسئولیت اجرای برنامه های کمیته تخصصی کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها را به عهده دارد.
رستمی افزود: یورو 4 در شرایط فعلی استاندارد آلایندگی اجباری خودروهای بنزینی است در حالی که این استاندارد در دنیا یورو 6 است.
معاون رئیس پلیس راهور ادامه داد: استاندارد آلایندگی خودروهای گازوئیلی و موتورسیکلت ها که بیش از 97 درصد کاربراتوری هستند نیز یورو 3 است.
وی با اشاره به سوخت استاندارد یورو 4 گفت: در کلان شهرها بنزین یورو 4 توزیع می شود و بر اساس استاندارد یورو 4 میزان سولفور موجود در گازوئیل نباید بیش از 50 پی .پی . ام باشد. 
رستمی با اشاره به شرایط پس از برجام، اظهار کرد: استاندارد های یاد شده در زمان تحریم توسط دولت پیش بینی شد و باید تا سال 98 ادامه یابد؛ این در حالی است که باید سطح آلایندگی خودروها و استاندارد توزیع سوخت ها در کلان شهرها ارتقا پیدا کند.
وی با تاکید بر ارتقای توزیع سوخت یورو 3 در شهرهای اقماری خاطرنشان کرد: به منظور کاهش آلودگی شهرهای اقماری باید بنزین یورو 4 توزیع شود.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا صمدی عضو، انجمن قطعه سازان چندی پیش از برنامه تولید کاتالیست خودرو با استاندارد یورو 6 از مرداد ماه سال آینده خبر داد.
صمدی گفت: برای اجرای مرحله نخست این طرح 14 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.حجم سرمایه گذاری این پروژه در مرحله تکمیلی به 20 میلیون یورو خواهد رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا