بررسی خشکسالی و مخاطرات طبیعی در سازمان زمین‌شناسی

منوچهر قریشی، دبیر علمی سی و چهارمین کنگره بین‌المللی علوم زمین در گفت‌وگو با ایسنا، تدوین اطلاعات زمین‌شناسی را از وظایف حاکمیتی سازمان زمین‌شناسی ذکر کرد و گفت: در این راستا اقدام به برگزاری کنگره دو سالانه علوم زمین کردیم که از دو سال قبل این کنگره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مقالات ارسال شده به این کنگره اظهار کرد: در این کنگره هزار و 100 مقاله از ایران و 70 مقاله از سوی پژوهشگرانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و برخی کشورهای همسایه دریافت شد که از این تعداد 200 مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره بین‌المللی علوم زمین با اشاره به محورهای این همایش خاطرنشان کرد: از آنجایی که کشور با پدیده خشکسالی و ریزگردها مواجه است محور اصلی این کنگره را این دو موضوع قرار داده‌ایم.

وی در عین حال تصریح کرد: از 40 مخاطره طبیعی موجود در دنیا 30 مخاطره آن در ایران رخ می‌دهد که در این کنگره این مخاطرات مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

قریشی خاطرنشان کرد: ایران در جایی از کره زمین قرار دارد که زمین جوان، فعال و پویا است از این رو ما از یک سو زمین لرزه و از سوی دیگر معادن غنی داریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا