اختصاص 600 میلیارد ریال برای مقابله با ریزگردها

به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه سال 94 کل کشور، بند (و) تبصره 19 بخش هزینه ای این لایحه را که مربوط به تن خواه دولت برای هزینه در بخش حوادث غیر مترقبه بود، تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند (و) تبصره 19 بخش هزینه ای این لایحه مصوب کردند که در اجرای بند (ش) ماده (224) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مبالغ زیر اختصاص می یابد:

در جز یک این بند آمده است: معادل سه هزار و پانصد میلیارد(3.500.000.000.000) ریال از محل منابع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و سه هزار و پانصد میلیارد (3.500.000.000.000) ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص یابد.

چهل درصد (40%) از اعتبارات مذکور برای خرید و تأمین بالگرد و تجهیزات امداد هوایی و باقیمانده به نسبت چهل درصد(40%) هزینه ای و شصت درصد (60%) تملک دارایی های سرمایه ای برای نوسازی، بازسازی، خرید و احداث پایگاههای امداد و نجات و انبارهای اضطراری، ساختمان های ستادی و اجرائی، خودروهای امداد و نجات و سایر مأموریت ها و تکالیف مندرج در قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مصوب 8/2/1367 و اصلاحات بعدی آن به منظور پیشگیری و آمادگی و مقابله با حوادث، سوانح و بحرانها در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد تا مطابق اساسنامه خود به مصرف برساند.

نمایندگان در جز دو این بند نیز مصوب کردند که مبلغ ششصد میلیارد ریال به منظور پیشگیری و مقابله با روند فزاینده وقوع پدیده هایی نظیر گرد و غبار و ریزگرد و خشکسالی، حفاظت از تالاب ها و دریاچه های کشور، احیاء و پایش آن به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جز سه بند (و) تبصره 19 این لایحه مصوب کردند که مبلغ ده هزار میلیارد(10.000.000.000.000) ریال جهت کمکهای فنی و اعتباری برای توسعه روشهای نوین آبیاری اختصاص یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جزء الحاقی 1 این بند مصوب کردند که مبلغ ده هزار میلیارد (10.000.000.000.000) ریال جهت تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جز الحاقی 2 بند و تبصره 19 این لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق مجلس ارجاع دادند.

در جزء الحاقی 2 بند (و) تبصره 19 بخش هزینه ای این لایحه آمده است: مبلغ پنج هزار میلیارد(5.000.000.000.000) ریال جهت تجهیز واحدهای راهداری مستقر در راههای کشور به منظور امدادرسانی و مقابله با حوادث، سوانح و بحران ها از قبیل برف و سیل به وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) اختصاص می یابد

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند های (ز) و (ح) تبصره 19 این لایحه را به دلیل تکرار در قانون تنظیم مقررات مالی دولت حذف کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا