طراحی روبات های هوشمند دارای پوست

 در این پروژه دانشمندان در پی ایجاد تعامل بیشتر بین انسانها و روبات های هوشمند بوده و  قصد دارند  با استفاده از سنسور در تمامی پوسته در نظر گرفته شده برای ربات ها و افزایش حس پذیری در تمام اندام این ماشین های هوشمند ، به آن ها امکان  درک ولمس غالب  حرکات صورت گرفته از طرف انسان ها را بدهند.

طراحی جدید این ماشین ها و یا ربات های مجهز به حس گر های فراوان در زیر لایه پوستی ، در آینده می تواند کمک شایانی به انسان ها کرده و به طور مثال این روبات ها قادرند حس شما را از دست گذاشتن بر روی شانه هایش درک کنند که  این موضوع به نوبه خود می تواند انقلابی عظیم در روابط ماشین ها و انسان ها  باشد .

لورنزو ناتاله محقق ارشد موسسه فناوری اطلاعات  ایتالیا در رابطه با پروژه فوق الذکر عنوان کرد که این گونه ربات ها به گونه ای طراحی می شوند که در آینده ای نزدیک امکانبرقراری  ارتباط نزدیک عاطفی با انسان ها را داشته باشند . او در ادامه ابراز امیدواری کرد که تا 10 سال آینده این ربات ها توان خواندن افکار و پیش بینی عکس العمل های عاطفی در انسان ها را داشته باشند .

سخنگوی این موسسه با مشخص کردن رویکرد خود در به کا رگیری روبات ها می افزاید: هدف از ساختن روبات ها با این حد از درک و احساس، صرفا جنبه اجتماعی داشته و هدف ان شناخت انسان ها در جهت کمک به آن ها است و این گروه از روبات ها در مصارف صنعتی و تجاری همانند کار در کارخانه ها استفاده ای ندارند . این روبات ها قادر خواهند بود که به کودکان و افراد کهنسال کمک کرده  و به غیر از دستورات صوتی به وسیله ارتباط بصری و با دیدن انسان ها قادر به درک خواسته های اشخاص باشند .

به طور کلی  این تیم تحقیقاتی امیدوار است که طراحی جدید این ماشین ها و یا ربات های مجهز به حس گر های فراوان در زیر لایه پوستی ، در آینده می تواند کمک شایانی به انسان ها کرده و به طور مثال این روبات ها قادرند حس شما را از دست گذاشتن بر روی شانه هایش درک کنند که  این موضوع به نوبه خود می تواند انقلابی عظیم در روابط ماشین ها و انسان ها  باشد .

منبع : ANSA

ترجمه : احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا