انقلاب واقعیت مجازی در بازی های رایانه ای

کونستانتینوس میلتیادیس (Constantinos Miltiadis) ، دانشجوی انستیتو تکنولوژی فدرال دانشگاه زوریخ (Eidgenössische Technische Hochschule Zürich) ادعا کرده که پیشرفته ترین و دقیق ترین برنامه خلق یک همزاد مجازی را طراحی کرده است . این پروژه که Anywhere نام دارد به چند کاربر به طور هم زمان کمک می کند تا در یک فضای واحد مجازی با یکدیگر بازی کنند . یک کیت بسیار سبک وزن چاپگر سه بعدی که Inteligloves نامیده می شود، به گیمیر یا کاربر اجازه می دهد تا به طور مستقیم و بدون سیم در یک بازی شرکت کند .

کونستانتینوس درباره با این موضوع چنین توضیح می دهد : آنچه نیاز بوده ، یک پلاستیک  محصول اسید پلی لکتیک است که افراد می توانند با استفاده از چاپگرهای سه بعدی معمولی در خانه آن را پرینت بگیرند . این حسگرها انعطاف پذیر هستند . ما یک مدل بدون سیم در اختیار داریم ، دستگاهی با قابلیت شناسائی و  محاسبه حرکات ، که شامل شتاب سنج  ، ژیروسکوپ و قطب نما است .

در این تکنولوژی ، تلفن هوشمند  iPhone به یک چاپگر سه بعدی ارزان قیمت ماسک های پلاستیکی ، نصب شده و کاربر را قادر می سازد تا به طور کامل در فضای مجازی بازی ، قرار گیرد . یک حسگر کینِکت که به نرم افزار جاوا متصل است ، امکان مکان یابی دقیق را برای کاربر فراهم می سازد و کمک می کند تا گیمر بتواند بین داده ها هماهنگ سازی ایجاد کند . نام این نرم افزار Omnitracker بوده و در بازی از سیستم cross-platform برای ایجاد سیستم بازی واحد سه بعدی استفاده می کند .

کونستانتینوس در ادامه توضیح می دهد : من به هیچ وجه نمی دانم که بدن در دنیای مجازی و دیجیتالی چه حالتی پیدا می کند . ولی این همزاد رایانه ای دقیقا همان چیزی است که در گذشته می شد با یک جویستیک (joystick) یا دسته بازی کنترلش کرد . در مدل های فعلی و با استفاده از دسته های رایج بازی های رایانه ای ، بدن نقشی ندارد  ولی اگر بتوان بدن را همزمان در چنین فضایی ادغام کرد ، یک پیشرفت بزرگ به دست خواهد آمد .

کونستانتینوس به خوبی به این امر واقف است که بازی های جنگی ، یکی از پر طرفدارترین بازی ها در تکنولوژی او خواهند بود به همین جهت طرحی را در این رابطه به موزه علمی- تخیلی واشنگتن ارائه کرده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا