هکرهای سیستم بیمارستان لس آنجلس ۱۷ هزار دلار باج گرفتند

این پول در قالب بیت‌کوین (Bitcoin) به هکرها پرداخت شد؛ به این ترتیب متهمان می‌توانند پول را بدون اینکه ردی از خودشان به جای بگذارند، دریافت کنند.

سیستم کامپیوتری بیمارستان Presbyterian یک هفته‌ی پیش توسط افراد ناشناسی هک شد. در این مدت کارمندان بیمارستان تمام کارهای ارتباطی را با تلفن و فکس انجام می‌دادند و اطلاعات پرونده‌ی بیماران را روی کاغذ ثبت می‌کردند. ضمن آن‌که بسیاری از بیماران این مرکز هم به سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

هکرها در ابتدا تقاضای ۹ هزار بیت‌کوین (معادل ۳٫۶ میلیون دلار پول نقد) کرده بودند تا سیستم کامپیوتری بیمارستان را آزاد کنند. اما ضمن مذاکرات، به دریافت ۴۰ بیت‌کوین (۱۷ هزار دلار) راضی شدند. آن‌ها باج خود را در ازای بیت‌کوین طلب کردند که یک پول مجازی است. از آنجایی که تبادلات بیت‌کوین ثبت نمی‌شوند، ردی از هکرها باقی نمی‌ماند و آنها لو نمی‌روند؛ به این ترتیب می‌توانند به راحتی پول خودشان را دریافت کنند.

«آلن استفانک» (Allen Stefanek)، مدیر بیمارستان، خبر تحویل پول به هکرها را تایید کرد. وی در توضیح این کار بیمارستان گفت: “این سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای این بود که بتوانیم دوباره کنترل سیستم‌های خودمان و مدیریت کارها را به دست بگیریم.”

هنوز هیچ ردی از هکرها پیدا نشده و مشخص نیست که به چه صورتی توانسته‌اند وارد سیستم شوند؛ شاید یکی از کاربران، یک لینک مخرب را باز یا فایل الصاقی آلوده‌ای را روی کامپیوترهای بیمارستان دانلود کرده بود که آغازگر این ماجرا شد.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا