پیچیدگی نقشه های شهری و مشکلات تحلیلی مغز انسان

تحقیقات جدید حاکی از این هستند که امروزه نقشه های حمل و نقل شهری برای مغز انسان بسیار پیچیده شده اند.  بر اساس محاسبات تیم ریاضی دانان و فیزیک دانان آکسفورد و پاریس، انجام یک سفر یا دو تغییر در شبکه یک شهر نیازمند پردازش مقدار زیادی از اطلاعات است که گاهی برای محدودیت های شناختی ذهن انسان مانع از انجام این کار می شود.

این تیم تحقیقاتی امیدوار است که یافته های این پژوهش منجر به آزمایش های عصب شناسی تجربی بیش تری بر روی نقشه خوان های گیر افتاده در دام نقشه های پیچیده شود

این محققان به این نتیجه رسیده اند که 250 نقطه مرتبط به هم در نقشه برای درک انسان کمی زیادی است. خطوط ارتباطی راه اهن نیویورک به تنهایی به نقطه ای می رسد که مغز برای خواندن آن نیاز به درگیری بسیار زیادی دارد. زمانی که روش های مختلف حمل و نقل به نقشه شهرهایی مانند نیویورک، توکیو، لندن و پاریس اضافه می شود می تواند واقعا مخاطب را گیج کند.

میسون پورتر به عنوان استاد سیستم های غیرخطی و پیچیده در دانشگاه آکسفورد در این باره بیان کرد که:« ما می دانیم که برای برخی از محدودیت های شناختی، شاهدی تجربی وجود دارد از قبیل این که، مردم از شماره تلفن های متعدد چند رقم را می توانند به خاطر بسپارند. شهر ها و شبکه های حمل و نقل انها به حدی از پیچیدگی رسیده اند که مغز انسان از پردازش آنها و مسیریابی در درون انها قاصر است.»

این تیم تحقیقاتی امیدوار است که یافته های این پژوهش منجر به آزمایش های عصب شناسی تجربی بیش تری بر روی نقشه خوان های گیر افتاده در دام نقشه های پیچیده شود. پورتر در این باره بیان کرده است که با این که فناوری هایی نظیر GPS یا نرم افزارهایی از این دست می توانند به کمک افراد بیایند اما نقشه های یاد شده تا حدود بسیار زیادی پیچیده شده اند و برای حل این مورد نیازمند انواع مختلف و جدیدی از نقشه ها هستیم.

منبع: theguardian

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا