درهای باز دانشگاه تهران در هشتادمین سال تاسیس

دکتر ایرج اله دادی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به  ایرنا گفت: امروز روز درهای باز دانشگاه به روی عمومی مردم است که این اقدام به مناسبت هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران و برگزاری این نمایشگاه بوده است.

وی افزود: اهالی دولت و صنعت قرار است با بازدید از نمایشگاه با پژوهشگران وارد مذاکره شوند تا بتوانند بخشی از نیازهای موسسات خود را تامین کنند.

دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 150 دستاورد و بیش از100 یافته علمی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی به نمایش گذاشته شده است.

اله دادی اظهار داشت: همچنین دستاورهای آماده سرمایه گذاری جهت تکمیل روند تجاری سازی و ورود به بازار در این نمایشگاه عرضه شده است. علاوه براین از 80 جلد کتاب با عنوان گنج نامه دانشگاه تهران با محوریت تاریخچه 80 ساله این دانشگاه در نمایشگاه رونمایی می شود.

به گزارش ایرنا نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران تا فردا در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برپاست. 

***انتشار چهار هزار عنوان کتاب در دانشگاه تهران

مدیرکل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران همچنین از انتشار چهار هزار عنوان کتاب در این دانشگاه خبر داد و گفت: سالانه نزدیک به 500 عنوان کتاب این دانشگاه چاپ اول و تمدید چاپ می شود.

وی از برگزاری بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشگاهی در اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: در این مراسم قرار است تا 20 عنوان کتاب تالیفی و ترجمه دانشگاه تهران معرفی و از نویسندگان آن ها تجلیل شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا