نشست مشترک محققان ایرانی و انگلیسی حوزه سلامت در کیش برگزار می شود

این نشست با عنوان «دستیابی به اهداف توسعه پایدار سلامت» برگزار خواهد شد، میزبان دست کم هفت دانشگاه از انگلیس و پنج دانشگاه از ایران است.در این نشست همچنین مقاماتی از سازمان بهداشت جهانی، کمپین جهانی مبارزه با ایدز، موسسه پزشکی ‘ولکام تراست’ انگلیس و نمایندگانی از ژورنال پزشکی «لنست» حضور خواهند داشت.

شرکت کنندگان قرار است پیرامون موضوعاتی همچون راهکارهای کنترل بیماری، کاهش تاثیرات بیماری های مزمن، همه گیرشناسی، اصول اخلاقی در طبابت، منابع انسانی و مالی به تبادل نظر بپردازند.
با توجه به وضعیت آوارگان و وخامت اوضاع بهداشت در برخی مناطق آسیای جنوبی، کارشناسان مساله همچنین بهداشت عمومی را نیز مورد توجه قرار خواهند داد.
هدف از این نشست ایجاد بستری مناسب برای تبادل نظر دو سویه و زمینه سازی برای همکاری های آینده عنوان شده است.
علاوه بر جلسات تخصصی در مبحث اصلی کارگاه (اهداف توسعه ی پایدار در بهداشت و سلامت جهانی) شرکت کنندگان این فرصت را خواهند داشت که در جلساتی با موضوع روند پرروژه های پژوهشی شرکت نمایند. این جلسات شامل مباحث متعددی از جمله: نحوه ی جستجو و درخواست دادن برای کمک هزینه های پژوهشی، روش های پژوهشی بینارشته ای، نظم بخشی پژوهش، همکاری با سیاست گذاران و اجتماعات و انتشار پژوهش می باشد.
دکتر «سارا هاوکس» از دانشگاه «یو سی ال» لندن در خصوص این نشست علمی با اشاره به اینکه «دنیا با تهدید های بی سابقه ای در حوزه سلامت مواجه است» گفت: ما چیزهای زیادی را می توانیم از همکارانمان در ایران بیاموزیم.
وی افزود: همکاری در چارچوب چنین برنامه هایی به ما فرصت تبادل تجربه، علم و آموخته هایمان را می دهد.
دکتر هاوکس ابراز امیدواری کرد این کارگاه فرصت را برای محققان جوان نسل آینده به وجود آورد تا در جریان مقابله با مشکلات حوزه سلامت، چالش ها و موفقیت هایشان را به اشتراک بگذارند.
این استاد دانشگاه «یو سی ال» همچنین خواستار تداوم روابط دو جانبه دانشگاه های انگلیس و ایران به منظور بهره برداری علمی شد.
نشست «دستیابی به اهداف توسعه پایدار سلامت» با همکاری شورای فرهنگی بریتانیا (بریتیش کانسل) و رایزنی علمی ایران در کشورهای شنگن، انگلستان و ایرلند صورت گرفته است.
این نشست در روزهای 22 تا 24 فوریه (با 2تا ۴ اسفند ۱۳۹۴) در دانشگاه علوم پزشکی تهران در جزیره ی کیش برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا