ساخت گرانول ترمیم کننده بافت مبتلایان به سرطان های استخوانی

دکتر کیوان مجیدزاده افزود: محققان این پژوهشکده موفق به عرضه گرانول هایی شدند که در سرطان های استخوانی به عنوان پرکننده بافت قابل استفاده هستند.به گفته وی، این گرانول ها پس از تکمیل آزمایشات حیوانی و انسانی در آینده نزدیک به جامعه علمی کشور عرضه خواهد شد.

رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی به روش های نوین درمانی با استفاده از فناوری هایی چون نانو فناوری و مهندسی بافت در بیماری سرطان اشاره کرد و یادآور شد: امروزه بیو سنسورها و روش های درمانی و بازتوانی جدید، افق های روشنی را برای مبتلایان به سرطان ایجاد کرده است.
مجیدزاده اضافه کرد: بسیاری از بیماران مبتلا تحت عمل جراحی قرار می گیرند و بخشی از بافت آنها برداشته می شود که لازم است با استفاده از روش های نوین، جایگزینی برای بافت های از دست رفته پیدا کرد تا بتواند شکل ظاهر و عملکرد بافت به صورت قبل برگردد.وی با تاکید بر اینکه این امر با استفاده از فناوری های نوین صورت می گیرد، گفت :این مطالعات در گروه زیست مهندسی پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار دارد.

رییس پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به موفقیت محققان این پژوهشکده در زمینه طراحی و ساخت بیومارکرهای سرطان اضافه کرد:از بیومارکرهای تولید شده می توان برای پیش آگهی بیماران استفاده کرد به این معنی که طول عمر آنها را سنجید.

وی با اشاره به این که طراحی و ساخت بیومارکرها برای سرطان از زمینه های تحقیقاتی پژوهشکده سرطان پستان است افزود: بیومارکرها ابزارهایی هستند که برای تعیین پاسخ بیماران نسبت به درمان استفاده می شود.مجید زاده دامه داد: با استفاده از این ابزار می توان مشخص کرد که چه بیمارانی پاسخ مناسبی به درمان دادند و چه بیمارانی نسبت به درمان واکنش مناسبی ندارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا