سالانه 1500 نفر در کشور به سرطان استرومال دستگاه گوارش مبتلا می شوند

 دکتر 'امیرشهرام یوسفی کاشی' در همایش تومور استرومال دستگاه گوارش اظهار داشت: شانس عود بیماری و درمان های کمکی قبل و بعد از جراحی از مسائل بسیار مهم در بیماری تومور استرومال دستگاه گوارش به شمار می آید.
وی یادآور شد: در سال 2002 دارویی برای کاهش شانس عود این بیماری به نام ایماتینیب در جهان تولید شد که این دارو قبل و بعد از برداشتن تومور استفاده می شود.
یوسفی کاشی ادامه داد: در تلاش هستیم داروهای جدیدتر درمان این سرطان ها در بازار اروپا و آمریکا همچون سانی تنیب و رگورافینیب را تولید و به دست بیماران برسانیم و همچنین استفاده از آخرین روش های درمانی پیشرفته برای بیماران را مدنظر قرار داده ایم که این امر در روش های جراحی و تشخیصی، اهمیت فراوانی دارد.
دانشیار رادیوتراپی آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در حال حاضر همه این داروها در کشور موجود است، ادامه داد: سه سال پیش به همت وزارت بهداشت، داروی ایماتینیب را در کشور تولید کردیم که خوشبختانه این دارو از لحاظ استانداردها و سایر موارد با داروی مشابه خارجی هیچ تفاوتی ندارد.
به گفته وی، در حال حاضر با اجرای طرح تحول، این دارو برای همه بیماران رایگان ارائه می شود؛ در حالی که قبل از این، بیماران مجبور به تهیه آن با قیمت های گزاف بودند؛ چرا که تولید آن تنها در انحصار شرکت های آمریکایی و انگلیسی بود.
یوسفی کاشی خاطرنشان کرد: شانس عود بیماری در درصد قابل توجهی از بیماران پس از جراحی با داروی ایماتینیب کاهش می یابد، به طوری که می توان گفت دستکم در 50 درصد بیماران مبتلا به درمان قطعی رسیده ایم.
همایش تومور استرومال دستگاه گوارش به همت انجمن کلینکال آنکولوژی ایران تدارک یافت و موضوعات مرتبط با سرطان و آخرین یافته های تشخیصی و درمانی در این بیماری طبق آخرین معیارهای سرطان اروپا و آمریکا مورد بررسی و بحث قرار گرفت.
شانس عود بیماری، درمان های کمکی قبل و بعد از جراحی، اپیدمیولوژی نقش مولکولار پاتولوژی در تعیین پیش آگهی و درمان سرطان نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این همایش تخصصی بود.
به گزارش ایرنا از انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران، محققان و پزشکان در حوزه های رادیوتراپی انکولوژی، جراحی و رادیوتراپی در این همایش که شامگاه پنجشنبه 29 بهمن به کار خود پایان داد، شرکت داشتند و آخرین بررسی های تشخیصی و درمانی خود را در حوزه سرطان را ارائه کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا