آمادگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ساخت خودرو هیبریدی

به گزارش ایسنا، دکتر احمد معتمدی در هجدهمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با اشاره به مدل ارتباط دانشگاه با صنعت در سایر کشورها افزود: در بسیاری از کشورها این مدل دائما در حال تغییر است و در ایران نیز برای موفقیت در این زمینه لازم است تا در این زمینه بازنگری‌هایی صورت گیرد.

وی با بیان این که اصلاحات ساختاری در این زمینه کمتر صورت گرفته است، اظهار داشت: در این زمینه لازم است از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم و بر اساس روش‌های بومی اقدام به ایجاد ارتباط میان دانشگاه‌ها و صنعت کنیم که در غیر این صورت قادر به پاسخگویی نیازهای کشور نیستیم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که ایجاد پارک های علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان در این زمینه مطلوب است، اظهار داشت: اگر ایجاد این مراکز منطبق با شرایط کشور نباشد نتایج مطلوبی حاصل نخواهیم کرد.معتمدی با اشاره به اقدامات دانشگاه‌های کشور برای وارد شدن به دانشگاه‌های نسل سه گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها وارد چرخه اقتصادی کشورها شده اند به گونه‌ای که 10 دانشگاه برتر دنیا وارد فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر علم و فناوری شده اند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها در صورتی که دانشگاه‌ها هر پنج، شش ماه، فناوری جدیدی را اجرایی نکنند نمی‌توانند در بازار رقابت باقی بمانند. این وضعیت در کشور ما وجود ندارد.معتمدی همچنین به همکاری‌های این دانشگاه با بخش صنعت اشاره کرد و گفت: نمونه این همکاری‌ها پروژه تحقیقاتی بوده که با وزارت نفت در زمینه ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این با مذاکراتی که با شرکت ایران خودرو انجام دادیم آمادگی خود را برای طراحی و ساخت خودرو هیبریدی اعلام کردیم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آمادگی این دانشگاه برای حل مسائل کلان کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر پژوهش‌هایی که در این دانشگاه انجام می‌شود بر اساس نیازهای کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا