شناسایی یک فیل سفید در جنگل های غرب میانمار

این فیل ماده 7 ساله بوده و حدود شش هفته پیش در یکی از مناطق حفاظت شده میانمار مورد شناسایی قرار گرفت. سپس مامورین ولتی این فیل را به منطقه ای که در آن 8 فیل سفید دیگر نگهداری می شوند منتقل کردند. این فیل سفید 1.9 متر ارتفاع داشته و کاملا وحشی است.

فیل سفید یکی از انواع بسیار کمیاب فیل در جهان به شمار می رود. در قرن های گذشته این جانور در کشورهای میانمار، ویتنام، لائوس و سایر کشورها آسیای شرقی زندگی می کرد. فیل سفید معمولاً رنگی متمایل به صورتی دارد و مژه هایی بور دارد.. این فیل به خاطر منحصر به فرد بودن، در طول تاریخ همیشه مورد توجه حاکمان و ثروتمندان قرار داشت.  فیل سفید در بسیاری از این کشورها نماد سطلنتی به شمار می رفت و توجه زیادی به آن می شد. هنوز هم در بسیاری از این کشورها، مردم بر این باوند که این نوع فیل، خوش شانسی با خود به همراه می آورد.

جالب اینجاست که در قرن شانزدهم جنگلی بین دو کشور تایلند و میانمار (که در آن روزگار سیام و برمه نامیده می شدند) بر سر جدال برای مالکیت چهار راس از این فیلهای سفید در گرفت.

بر اساس اعلام صندوق بین المللی حیات وحش، در حال حضر فقط بین 25600 تا 32750 راس فیل آسیایی زنده هستند. شکار فیل ها به خاطر عاج آنها، خطری جدی برای ادامه بقای آنها به شمار می رود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا