وزیر بهداشت: آموزش، سنگ بنای پژوهش است

دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به ارتقای رتبه ایران در میان کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی به لحاظ تعداد مقالات و استنادات، افزود: برنامه های خوبی در بخش پژوهش اجرا شده هرچند که پژوهش نزد برخی مسوولان، مغفول مانده است.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم که سنگ بنای پژوهش، آموزش است و این دو بخش جدای از یکدیگر نیستند و نباید آموزش، قربانی پژوهش بشود، ضمن این که همه بخش های آموزش، پژوهش و دانشجویی و … ، یک سازمان محسوب می شوند.

هاشمی درباره فناوری هم گفت: دستیابی به فناوری با بسته بودن درهای کشور، ممکن نیست و باید در این حوزه از تجربه بین المللی استفاده کنیم و در شرایط پسابرجام، می تواند رفت و آمد بین دانشگاهها برای موضوع علم بیشتر بشود .

وزیر بهداشت افزود: باید همواره برای پیشرفت و اعتلای کشور به دنبال علوم و دانش ارزشمند و ماندگار بود و خوشبختانه در حوزه پژوهش علوم پزشکی کارنامه بسیار درخشانی داریم.

وی درباره کمبود اعتبارات بخش تحقیقات در دانشگاههای علوم پزشکی و اشاره یکی از معاونان پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی به استفاده از منابع طرح تحول در تحقیقات نیز اظهارداشت: نمی توانیم محل اعتبارات را جابجا کرده و مثلا منابع طرح تحول سلامت را در تحقیقات هزینه کنیم. انشاالله سال آینده با توجه بیشتر به بخش پژوهش، مشکلات اعتباراتی دانشگاههای علوم پزشکی در این بخش کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، همایش معاونان پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور طی روزهای 28 و 29 بهمن ماه با حضور وزیر بهداشت، معاون تحقیقات و مدیران این بخش وزارت بهداشت و معاونان پژوهش دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا