نقل مکان 9 هزار چینی در پی راه اندازی بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان

 بسیاری از اعضای کمیته ولایتی گوئیژو از کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین، پیشنهاد نقل مکان ساکنان شهر پینگ تانگ و لودیان را ارائه کردند. این افراد تا پایان سپتامبر سال جاری نقل مکان خواهند کرد.

تخلیه ساکنانی که در 3.1 مایلی این تلسکوپ زندگی می‌کنند برای ایجاد یک میدان موج الکترومغناطیسی مناسب پیشنهاد شده است.

انتظار می‌رود که تکمیل راه‌اندازی این تلسکوپ که Aperture Spherical Telescope نام دارد و قطر دهانه آن در حدود 500 متر است در ماه سپتامبر به پایان برسد. در آن زمان این تلسکوپ به بزرگترین تلسکوپ جهان تبدیل خواهد شد که حدود 198 متر بزرگتر از رصدخانه 304 متری آرسیبو در پورتوریکو است.

ساخت این تلسکوپ فضایی که FAST نام دارد و سه برابر حساستر از تلسکوپ آرسیبو است در سال 2011 آغاز شد.

این تلسکوپ فضایی به دانشمندان اجازه می‌دهد تا فضا را از فاصله نزدیکتری مورد بررسی قرار داده و حیات بیگانه احتمالی را کشف کرده و امواج رادیویی را که به سختی قابل شنیدن هستند ضبط کنند.

تعداد ساکنانی که به دلیل راه اندازی تلسکوپ FAST ناچار به تخلیه خانه های خود هستند در مقایسه با پروژه‌های جابجایی که در گذشته اتفاق افتاده بود، فقط یک عدد کوچک است. در سال 2010، دولت چین بیش از یک میلیون نفر از مردم را به دلیل ساخت سد سه دره خود ناچار به نقل مکان کرد.

به گزارش ایسنا، دولت چین در سالهای آینده همچنین قصد جابجایی در حدود 250 میلیون نفر را از مناطق روستایی به شهرهای تازه ساخته شده را دارد. این کشور قصد معاوضه خانه‌های روستایی و مزارع با ساختمان‌های بلند را دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا