پایان عملیات تغییر موقعیت ایستگاه بین المللی فضایی

مرکز کنترل پایگاه های فضایی روسیه  به طور رسمی اعلام کرد جا به جایی ایستگاه بین المللی فضایی و تغییر موقعیت آن به  مدار بالاتر  به مسافت 2 کیلومتر ، با هدف آماده سازی برای اتصال فضاپیمای سرنشین دار نسل جدیدی که در تاریخ 19 مارچ به ماموریت اعزام خواهد شد؛ به طور موفقیت آمیزی به پایان رسیده است.   

جا به جایی ایستگاه بین المللی فضایی و تغییر موقعیت آن به  مدار بالاتر  به مسافت 2 کیلومتر ، با هدف آماده سازی برای اتصال فضاپیمای سرنشین دار نسل جدیدی که در تاریخ 19 مارچ به ماموریت اعزام خواهد شد؛ به طور موفقیت آمیزی به پایان رسیده است.   

نماینده مرکز گنترل پایگاه های فضائی روسیه  با اشاره به این مطلب که ایستگاه بین المللی فضائی  جهت اتصال و پهلوگیری فضاپیمای سرنشین دار سایوز TMA-20M مجهز شده است اضافه کرد که این ماموریت با موفقیت انجام شده و در تاریخ مورد نظر جهت اجرای عملیات فوق  که 19 مارچ برابر با 29 اسفند اعلام شده بود خللی ایجاد نخواهد شد .

وی در ادامه با بیان این که  پروژه فوق به منظور بالا بردن ارتفاع متوسط از مدار ایستگاه انجام شده است ، ابراز امیدواری کرد این مانور با توجه به کشش گرانشی زمین و از مدار خارج شدن دوباره آن  در طول زمان ، مشکلی در برنامه های آتی ایجاد نکند .

در حال حاضر فضانوردان روسی میخاییل کورینکو ، سرگئی ولکوف و یوری مالنچنکو از روسیه و اسکات کلی و تیموتی کویرا از ایالات متحده مشغول فعالیت در این ایستگاه فضایی هستند . همچنین تحقیقات و پژوهش های فضایی نیز در داخل آزمایشگاه مداری ادامه دارد .

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است  اسکات کلی و میخاییل بعد از گذراندن 340 روز در فضا به زمین بازگردند. این افراد با فضا پیما سایوز TMA -18M  به کره زمین باز خواهند گشت و سپس در 19 مارچ تیم جدید  فضا نوردان یعنی جف ویلیامز ،اولگ اسکیریپوچکا و آلکسی اوچینین با فضا پیمای TMA –M20 به فضا خواهند رفت . یکی از اهداف پروژه مطالعاتی جدید ایستگاه بین المللی فضائی ، رشد و پرورش گیاهان وبه نوعی شناخت شرایط فضا بر رشد  گیاهان است که در دستور کار قرار دارد .

منبع :taas

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا